عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات کشور، بنگاه داری دولت است و محدود کردن درآمد شهرداری‌ها به افزایش این مشکل می‌انجامد.

کاهش درآمد شهرداری‌ها به افزایش بنگاه داری دولت می‌انجامدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در هشتمین نشست شورای اسلامی استان خراسان رضوی با اشاره به لایحه مربوط به محدود کردن بخشی از درآمد‌های شهرداری‌ها که در مجلس در حال بررسی است افزود: اگر این رویه ادامه پیدا کند زمانی می‌رسد که کارمندان شهرداری می‌گویند، چون بودجه نداریم، کار نمی‌کنیم.

وی افزود: هر چه کار به مردم و نهاد‌های برخاسته از مردم واگذار شود، کشور رشد و توسعه بهتر پیدا می‌کند، حتی در زمانی که شهرداری‌ها توسط دولت مدیریت می‌شدند، در مقایسه با زمانی که توسط شورا‌های اسلامی اداره می‌شوند، عملکرد ضعیف تری داشتند.

قاضی زاده هاشمی درباره لایحه حذف نفع شهرداری‌ها از عوارض مربوط به آلایندگی واحد‌های تولیدی گفت: این مساله تا حدی به رفتار شهرداری‌ها باز می‌گردد که نگاه درآمدی به این عوارض دارند و با گرفتن این عوارض از اهداف اصلی خود منحرف شده اند.

وی ادامه داد: در واقع این عوارض در راستای اهداف مربوطه هزینه نمی‌شود.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر جدی بودن خطر آلایندگی‌ها و آلودگی محیط زیست در کشور گفت: هدف دولت از دریافت عوارض از واحد‌های آلاینده، هدایت آن‌ها به سوی کاهش آلایندگی است، با این حال هنوز لایحه مزبور در مجلس شورای اسلامی تصویب نشده است.

وی با اشاره به تسهیلات اشتغالزایی گفت: سالانه منابع مختلف برای اشتغالزایی به نهاد‌ها اختصاص می‌یابد، در این میان در سال‌های اخیر تنها نهادی که ۱۰۰ درصد منابع دریافتی را جذب کرده، کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده و این در حالی است که صندوق کارآفرینی امید نتوانسته همه منابع را جذب کند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: در مسیر توسعه کشور، یکی از شکایات همیشگی، عدم توازن توسعه بین شرق و غرب یا شمال و جنوب است که باعث شده کشور چند قطبی شود.

وی ادامه داد: دستیابی به کشوری با رشد متوازن نیاز به نگاهی کلان و برخورداری از اطلاعاتی جامع توسط شورا‌های اسلامی شهر‌ها و استان‌ها دارد.

قاضی زاده هاشمی گفت: باید شاخص‌های حوزه‌های مختلف در اختیار اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌ها و استان‌ها قرار گیرد تا ضمن سازماندهی مطالبات مردم، گامی به منظور توسعه متوازن شهر‌ها و مناطق بردارند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر شورا‌های اسلامی شهر و استان با در نظر گرفتن شاخص‌ها و اطلاعات مدیریت را برعهده گیرند، شهری مانند مشهد بیش از یک میلیون حاشیه نشین نخواهد داشت که دولت و مجلس در پی اختصاص بودجه برای رفع مشکلات حاشیه شهر برآیند.

وی با بیان این که با اختصاص بودجه به حاشیه شهر، مساله حاشیه نشینی را حل نکرده ایم، افزود: با این اقدام فقط اندکی از شدت آسیب پذیری خانوار‌ها را کاسته ایم.
 
انتهای پیام // ه.ز
 

برگزاری هشتمین نشست شورای اسلامی استان خراسان رضوی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.