کشت محصولات پاییزه مناطق روستایی شهر‌های میاندورود وآمل با توجه به شرایط آب و هوایی امسال افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیدشبر موسوی مدیر جهاد کشاورزی میاندورود گفت: به منظور توسعه کشت کلزا، مزرعه pvs کلزا (مقایسه ارقام) با ۲۵ رقم در ۵ هکتار از اراضی زراعی بخش مرکزی شهرستان میاندورود اجرا شد.

وی با اشاره به اهمیت کشت کلزا و برنامه جهاد کشاورزی برای افزایش تولید روغن خوراکی مورد نیاز مردم با توسعه کشت دانه‌های روغنی با محوریت کلزا، افزود: بر این اساس اجرای طرح انتخاب مشارکتی ارقام p.v.s کلزا با ۲۵ رقم در این شهرستان اجرا شد.

موسوی با بیان اینکه مزارع PVS، نقشه راهبردی کشت کلزا در سال‌های آینده است، گفت: از اهداف این طرح، معرفی ارقام جدید کلزا به کشاورزان، شناسایی مناسب‌ترین رقم در مناطق مختلف و بررسی سازگاری ارقام جدید وارداتی کلزا در منطقه است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود افزود: ارقام کشت شده کلزا در این شهرستان، در بخش مرکزی این شهرستان انجام شده است که کشاورزان و کارشناسان علاقمند می‌توانند با هماهنگی کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی، ضمن بازدید از مزارع فوق در مراحل مختلف رشدی، اطلاعات لازم را در خصوص این ارقام را بدست آورند.

کشت محصولات پاییزه در ۳۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی آمل

سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل با اشاره به آغاز کشت پاییزه در این شهرستان، گفت: تاکنون سه هزار و ۵۰۶ هکتار از زمین‌های زراعی این شهرستان به زیر کشت انواع محصولات پاییزه رفته است.

وی افزود: دانه‌های روغنی، علوفه و سبزی و صیفی عمده‌ترین محصولات پاییزی این شهرستان را تشکیل می‌دهند.

مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: بیشترین سطح زیرکشت پاییزه این شهرستان، با حدود یک هزار و ۸۵۰ هکتار مربوط به کشت علوفه بوده، یک هزار و ۴۲۵ هکتار نیز به کشت سبزی و صیفی و ۲۳۱ هکتار به کشت کلزا اختصاص داده شده است.
انتهای پیام/آ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.