سفارت روسیه در کابل اعلام کرد که قرار است به‌زودی نشست مسکو در باره صلح افغانستان برگزار شود.

احتمال برگزاری نشست صلح مسکو در آینده نزدیکبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سفارت روسیه در کابل اعلام کرد که قرار است به‌زودی نشست مسکو در باره صلح افغانستان برگزار شود.

الکساندر مانتسکی، سفیر روسیه در کابل بر حفظ موقف این کشور برای فراهم سازی گفتگوهای مستقیم صلح میان حکومت افغانستان و طالبان تاکید کرد و گفت که برای آغاز نشست صلح مسکو در حال مذاکره با حکومت افغانستان هستند.

سفیر این کشور همچنین دیدار اخیر نماینده آمریکا برای صلح افغانستان با طالبان را پیشرفت مثبتی در روند صلح خواند و گفتگوهای صلح را تنها راه حل جنگ در افغانستان عنوان کرد.

مانتسکی گفت: «ما اکنون روی برگزاری نشست صلح مسکو با حکومت افغانستان کار می‌کنیم. قرار است این نشست به زودی برگزار شود. ما در این نشست از همسایه‌های افغانستان، کشورهای آسیای مرکزی و نمایندگان طالبان دعوت خواهیم کرد و هدف این نشست فراهم ساختن گفتگوهای مستقیم میان حکومت افغانستان و طالبان خواهد بود.»

یادآوری می کنیم که نشست مسکو در مورد افغانستان که قرار بود به تاریخ 4 سپتامبر برگزار شود اما به دلیل عدم اشتراک دولت افغانستان در آن، به درخواست دولت افغانستان به تعویق انداخته شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: روسیه ، کابل ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.