با اعلام رأی کمیته داوران، راه‌یافتگان به مرحله منطقه‌ای بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان اردبیل مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با پایان یافتن مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، ۱۰ نفر به ‌عنوان برگزیدگان نهایی، به مرحله منطقه‌ای این رویداد فرهنگی کشور معرفی شدند.

زعفر احدزاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: قصه، میراثی تاریخی  است که متأسفانه در شرف فراموشی بوده و این وظیفه همگان است که در حفظ این میراث فرهنگی ارزشمند و همزاد زندگی بشر کوشا باشند.

وی با اشاره به اینکه قصه می‌تواند انواع مؤلفه‌های تربیتی را در خود جای دهد و باعث پرورش غیرمستقیم کودکان و نوجوانان شود افزود: به دلیل برخی معضلات زندگی در جامعه امروز، اعم از آپارتمان‌نشینی، تک‌فرزندی، فضای مجازی و اشتغال والدین، قصه و قصه‌گویی جایگاه خود را بین خانواده‌های ایرانی از دست‌داده است، لذا هدف از برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، آشتی خانواده‌ها با مفهوم و جایگاه قصه در تربیت کودکان و نوجوانان است.

احدزاده همچنین از استقبال کانون برای همکاری با سایر نهادهای فرهنگی و تربیتی در اجرای هر چه‌بهتر مرحله منطقه‌ای جشنواره در آبان ماه سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌عنوان یکی از نهادهایی که در امر تربیت و پرورش دخیل است، همواره تلاش کرده در توسعه فرهنگ عمومی نقش پررنگی داشته باشد.

بر اساس این گزارش، این جشنواره با حضور ۹۵ نفر در ۳ بخش زنان و مردان، دختر و پسر و پدربزرگ و مادربزرگ‌ آغاز شد و طی روزهای ۲۴ و ۲۵ مهرماه در مرحله استانی، ۳۰ نفر در محل سالن سینما تربیت کانون اردبیل به رقابت پرداختند که در پایان، ۵ نفر از بخش زنان و مردان، ۳ نفر از بخش دختر و پسر و ۲ نفر از بخش پدربزرگ و مادربزرگ جواز حضور در مرحله منطقه‌ای را کسب کردند.

گروه داوری متشکل از حسین یوسفی، فتانه احمدی هادی و مهدیه علیقلیزاده پس از دیدن قصه‌ها، زهرا ابراهیمی را با قصه «هیس!هیس!» و نگار سلیمانی را با قصه «شلغم پربرکت» از اردبیل و همچنین هانیه خزان از شهرستان پارس‌آباد را با قصه «گلدان خالی» در بخش دختران و پسران ۱۴ تا ۱۸ سال به‌عنوان نفرات برگزیده معرفی کردند.

در بخش زنان و مردان بالای ۱۸ سال، به ترتیب کیوان باقلاچی با قصه «کچل کفر باز»، فاطمه برمال با قصه «عینک قندی»، لیلا فرید با قصه «عمو نوروز و خاله نوبهار» از اردبیل، لیلا مستعلی زاده از مشگین شهر با قصه «بازگشت» و محسن وظیفه از پارس‌آباد با «قصه بابا» به‌عنوان نفرات اول تا پنجم معرفی شدند.

در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها هم احمد پروستان از اردبیل با قصه «ایشله دیشله» و طیب نوری از پارس‌آباد با قصه «اولاد وفاسی» به مرحله ملی راه پیدا کردند.

انتهای پیام/ح

راهیابی 10 برگزیده نهایی به مرحله منطقه ای این رویداد فرهنگی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.