در نشستی نماینده فائو و عضو مشاوران علمی نظام میراث کشاورزی مهم جهانی، ثبت جهانی انگور دره جوزان ملایر بررسی شد.

نشست بررسی ثبت جهانی انگور دره جوزان ملایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در این نشست از فعالیت مستقیم ۸هزار بهره بردار در باغ‌های انگور ملایر خبر داد و گفت: تاکنون مدارک و موارد خواسته شده از سوی فائو در مورد این باغ‌ها از طریق وزارت جهاد کشاورزی ارسال شده است.

حجت الاسلام آزادیخواه، دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به ارزش غذایی و قدمت انگور ملایر گفت: این شهرستان یکی از قطب‌های تولید انگور در کشور و ۵۰درصد صادرات استان مربوط به کشمش ملایر است.

فتحی، فرماندار ملایر هم سطح زیر کشت انگور این شهرستان را ۱۰هزار و ۵۰۰هکتار عنوان کرد و گفت: ثبت حق مالکیت جهانی برای برند انگور و کشمش ملایر، معرفی انگور و کشمش ملایر به جهان و ایجاد زمینه ارتباط بین المللی برای محققان، باغداران و صنعتگران مرتبط با انگور و کشمش از مهمترین اهداف ثبت جهانی انگور ملایر است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان هم با بیان اینکه از ۷۵۰ هزار تن محصولات باغی استان، ۴۰۴هزار تن انگور ملایر است، گفت: ۶۰ درصد انگور استان در ملایر تولید می‌شود.

رضوانی جلال افزود: شهرستان ملایر از نظر تولید کشمش در جایگاه دوم کشور و از نظر تولید انگور در جایگاه سوم کشور قرار دارد.

انتهای پیام/

ثبت جهانی انگور دره جوزان ملایر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.