معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: سامانه گرمسیری بستری مناسب برای اجرای طرح‌های بزرگ کشاورزی در استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هدایت حاتمی معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : سامانه گرمسیری بزرگترین پروژه عمرانی در غرب کشور است و می‌تواند تحول عظیمی در حوز کشاورزی و اقتصاد شهرستان‌های مرزی مانند قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب ایجاد کند.

وی گفت : مدیریت ارشد استان با تمام توان به دنبال بهره گیری از پروژه گرمسیری در راستای توسعه پایدار استان است و با جدیت آن را دنبال می‌کند.

حاتمی با بیان اینکه نحوه استفاده از منابع آبی این پروژه بسیار مهم است، گفت: تلاش کنیم با افزایش بهره وری آب بتوانیم زمین‌های بیشتری را زیر کشت ببریم. همچنین باید الگو‌های کشت متداول و آب بر را تغییر دهیم و محصولات با ارزش افزوده بیشتر که آب کمتری هم نیاز دارند را جایگزین کنیم.

وی افزود: در حوزه گرمسیری به دنبال سرمایه گذارانی هستیم که با سیاست‌های استان در زمینه الگوی کشت همراه باشند و درکنار آن از توان مالی مناسب و صلاحیت علمی نیز برخودار باشند.

حاتمی عنوان کرد: خوشبختانه یک کارآفرین توانمند و خوشنام برای یک سرمایه گذاری بزرگ در حوزه ایجاد باغات خرما در قصرشیرین ابراز تمایل کرده و بزودی از منطقه و پتانسیل‌های کشاورزی آن بازدید خواهد شد که در صورت اجرایی شدن آن اتفاق بسیارخوبی برای منطقه خواهد بود و رونق اقتصادی و اشتغال زایی مناسبی را در پی خواهد داشت .

 

 

انتهای پیام/د

سامانه گرمسیری بزرگترین پروژه عمرانی در غرب کشور است

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، سامانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.