استاندار تهران بر حفظ و مدیریت آب ناشی از بارندگی‌ها در استان و شهرستان‌های اطراف آن با کمترین هزینه تاکید کرد.

باید با کمترین هزینه، آب ناشی از بارندگی‌ها را حفظ کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدحسین مقیمی استاندار تهران در جلسه شورای حفاظت از منابع آب که امروز (چهارشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: در زمینه مدیریت منابع آب باید شهر تهران و شهرستان‌های اطراف آن را مورد توجه قرار دهیم، چراکه در صورت نادیده گرفتن شهرهای اطراف، امکان سرایت مشکلات به این مناطق وجود دارد.

وی افزود: جهت حفاظت از منابع آبی باید نقش آب‌های حاصل از بارندگی و مدیریت درست آن را مدنظر قرار داد، چرا که درصدی از آب بارندگی تهران از دسترس خارج می‌شود که باید از آن به درستی استفاده کرد.

استاندار تهران گفت: باید آب حاصل از بارندگی را از پشت بام منازل و همچنین روان آب‌ها به زمین هدایت کرد که در مقررات ملی ساختمان نیز مصوب شده که آب باران ساختمان‌ها وارد فاضلاب نشود.

مقیمی با اشاره به لزوم استفاده بهینه از روان آب‌ها عنوان کرد: در گذشته آب باران به زمین فرو می‌رفت که اکنون باید به وضعیت گذشته برگردیم، البته نیاز به کار داریم، چرا که باید از محل بارندگی، سفره‌های آب زیرزمینی را تغذیه کرد.

مقیمی ادامه داد: فرونشست زمین در ورامین باید مورد توجه قرار گیرد و هدایت آب به سفره‌های زیرزمینی را مدیریت کرد، همچنین طرحی برای تغذیه دشت‌های شهریار نیز اجرایی شده که باید در ورامین هم این کار انجام شود.

استاندار تهران با اشاره به لزوم تامین آب مورد نیاز کشاورزی و بخش صنعت تصریح کرد: اشتغال و نیاز‌های مردم استان باید تامین شود که این امر نیازمند تامین آب کشاورزی و صنعتی استان تهران است، از این رو باید با کمترین هزینه پروژه حفاظت آب را اجرا کرد و طرح به گونه‌ای دیده شود که به توسعه پایدار برسیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار