رئیس انجمن صنایع غذایی ایران گفت: برای جلوگیری از بروز بیماری‌های منتقله، از ماسک‌های فیلتردار استفاده کنند.

لزوم استفاده از ماسک فیلتر دار برای جلوگیری از ورود ویروس به بدن / زائران اربعین مصرف آب، میوه و سبزیجات را فراموش نکنندمحمد حسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: افرادی که در مراسم باشکوه اربعین شرکت می‌کنند باید به طور جدی مسائل بهداشت فردی را رعایت کنند تا سلامتی خود و دیگران را به خطر نیاندازند.

وی ادامه داد: زائران اربعین در طول مسیر راهپیمایی تا حد امکان از مصرف غذاهای چرب و شور به شدت پرهیز کنند زیرا به دلیل گرمی هوا میزان آب بدن به شدت کاهش پیدا می‌کند.

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران اظهار کرد: توصیه می‌شود که از مصرف مواد غذایی داغ در ظروف پلاستیکی پرهیز شود و به طور دائم دست و صورت خود را با آب و صابون شستشو دهند.

عزیزی تأکید کرد: افرادی که در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کننده به دلیل گرمی هوا میزان تشنگی‌شان افزایش پیدا می‌کند و توصیه ما این است که از آب غیر بسته بندی به دلیل شرایط موجود پرهیز کنند.

وی گفت: به زائران اربعین  توصیه می‌شود در طول مسیر پیاده روی از ماسک‌های فیلتردار برای جلوگیری از انواع ویروس بیماری‌های منتقله استفاده کنند تا در طول سفر زیارتی‌ دچار بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و دیگر عارضه‌ها نشوند.

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران یادآوری کرد: توصیه اکید ما به زائران اربعین است است که از مصرف میوه و سبزیجات غافل نشوند زیرا این مواد سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

انتهای پیام /

نکاتی که زائران اربعین باید رعایت کنند

برچسب ها: اخبار سلامت ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.