رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در جریان سفر به واشنگتن برای شرکت در کنفرانس فرماندهان ارتش‌ها با همتای سعودی خود دیدار کرد.

دیدار فرمانده ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با همتای سعودی اش در آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه‌های صهیونیست گزارش دادند ژنرال «گادی آیزنکوت»، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی که برای شرکت در کنفرانس فرماندهان ارتش‌ها به واشنگتن سفر کرده بود با «فیاض بن حامد الرویلی»، همتای سعودی خود دیدار کرد.

طبق گزارش شبکه تلویزیونی کی.ای.ان رژیم صهیونیستی، گفتگوهای آیزنکوت و الرویلی در حاشیه این کنفرانس حول مسائل مختلف در منطقه از جمله ایران  بوده است.

ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد آیزنکوت علاوه بر دیدار با الرویلی قرار بود با مقامات نظامی  آمریکایی و سایر کشورهای عربی دیدار کند اما با به صدا درآمدن آژیر خطر در مناطق مرکزی و جنوبی النقب در سرزمین‌های اشغالی و به دلیل تشدید تنش ها در مرزهای نوار غزه، پیش از پایان کنفرانس فرماندهان، واشنگتن را به مقصد تل آویو ترک کرد.

در حالی که به نظر می رسد این نخستین جلسه رسمی بین آیزنکوت و الرویلی است، این دو مقام پیش از این در نشست مقابله با افراط‌گرایی و خشونت  نیز با هم دیدار کرده بودند و گفته می شود محور گفتگوهای آنها در این دیدار ایران بوده است.

آیزنکوت نوامبر گذشته حین شرکت در کنفرانس فرماندهان نظامی در مصاحبه‌ای با روزنامه سعودی «ایلاف» گفته بود ریاض و تل آویو اهداف مشترکی دارند. وی پیشنهاد کرد دو طرف به تبادل اطلاعات در خصوص ایران بپردازند.

وی گفت: منافع مشترکی میان ما و عربستان سعودی است. ما آماده مبادله اطلاعات با عربستان و دیگر کشورهای منطقه برای مقابله با ایران هستیم.

محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی نیز در مصاحبه با یک نشریه آمریکایی گفته بود ریاض و تل آویو منافع مشترک زیادی با هم دارند.

گفته می شود در کنفرانس فرماندهان نظامی، جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز با همتای سعودی خود در خصوص مسائل مختلفی از جمله موضوع ناپدید شدن «جمال خاشقجی»، روزنامه نگار منتقد سعودی بحث و گفتگو کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار