رئیس جمهوری افغانستان کشته شدن عبدالجبار قهرمان، عضو مجلس نمایندگان و نامزد انتخابات پارلمانی در یک انفجار را وحشیانه خواند و محکوم کرده است.

واکنش «اشرف غنی» به کشته شدن عضو مجلس و نامزد انتخابات در انفجار هلمندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان کشته شدن عبدالجبار قهرمان، عضو مجلس نمایندگان و نامزد انتخابات پارلمانی در یک انفجار را وحشیانه خواند و محکوم کرده است.

صبح امروز چهارشنبه (۲۵ میزان/ مهر) در انفجاری در دفتر انتخاباتی آقای قهرمان در شهر لشکرگاه، این عضو مجلس و نامزد انتخاباتی جان باخته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

گفته شده که مواد انفجاری در زیر چوکی آقای قهرمان جاسازی شده بوده است.

به دنبال این رویداد، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای، ضمن تقبیح این رویداد تروریستی گفت که شهید قهرمان فرزند صادق و شجاع کشور بود که همواره در مورد آبادی و آرامی مردم و برای پیاده‌کردن افکار ملی تلاش می‌کرد.

به گفته وی، تروریست ها و حملات وحشیانه تروریستی همپیمانان آنان، نمی‌تواند اراده ما را برای شرکت کردن در یک پروسه ملی تضعیف کند.

رئیس جمهور افغانستان دستور بررسی این رویداد را صادر کرد و بر دستگیری عاملان این رویداد و تامین امنیت کمپاین‌های انتخاباتی تأکید نمود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.