رئیس‌جمهور آمریکا تحقیقات مربوط به مداخله ادعایی مسکو در انتخابات سال ۲۰۱۶ این کشور را اقدامی در جهت خواسته رئیس‌جمهور روسیه دانست.

ترامپ: تحقیقات مولر همان چیزیست که پوتین می‌خواهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات سال 2016 این کشور، درباره تبانی احتمالی میان کمپین انتخاباتی او و عوامل روس را اقدامی در جهت منافع ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دانست.

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه خود با فاکس بیزنس اعلام کرد این (تحقیقات مولر) ناخواسته در جهات منافع و اهداف آنها ( روس‌ها) است. ترامپ در ادامه این مصاحبه رویکرد خود نسبت به روسیه را سختگیرانه عنوان کرد. رئیس جمهور آمریکا در این باره اعلام کرد: من سلاح در اختیار اوکراین قرار دادم (باراک) اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، به آنها (اوکراینی‌ها) بالشت داد.

در ادامه، ترامپ در پاسخ به سوالاتی درباره جف سشنز، دادستان کل آمریکا و رابرت مولر بار دیگر تحقیقات مولر را تعقیب توهمات و فریب عنوان کرد. رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد بسیاری از دموکرات‌ها هم به این مسئله اعتقادی ندارند و در این مسئله چشم به من دارند. رئیس جمهور آمریکا با اشاره به تحقیقات در حال انجام رابرت مولر اعلام کرد: وزارت دادگستری ما و اف بی آی با این تحقیقات احمقانه کاری را می‌کنند که به نفع روسیه است.

ترامپ در پاسخ به این سوال که چرا در طول نشست خصوصی و پشت درهای بسته  با همتای روس خود در هلسینکی فنلاند در ماه جولای با پوتین جدی‌تر برخورد نکرد، اعلام کرد آنها از من می‌خواهند که بالا بروم و یک مسابقه بوکس با او(پوتین) روی صحنه داشته باشم. من با او خوب برخورد کردم. ترامپ بار دیگر تاکید کرد این تحقیقات احمقانه است که از طریق تحت تاثیر قرار دادن داشتن روابط خوب با روسیه، به ما ضربه می‌زند. رئیس جمهور آمریکا افزود: فراموش نکنید ما یک قدرت هسته‌ای بزرگ هستیم اما آنها هم یک قدرت هسته‌ای بزرگ هستند.

در ادامه ترامپ به ارائه جزئیاتی از نشست خصوصی خود با رئیس جمهور روسیه پرداخت و افزود: ما درباره اسرائیل صحبت کردیم، ما درباره مداخله در انتخابات صحبت کردیم. من به او گفتم اگر شما در انتخابات مداخله کردید، دیگر اینکار را نکنید. من به او گفتم دیگر مداخله نکنید. در پاسخ او که گفت ما مداخله‌ای نکردیم، ما مداخله‌ای نکردیم. من گفتم دیگر مداخله نکنید.

ترامپ در ادامه به این موضوع اشاره کرد که اوباما در ماه سپتامبر هشدارهایی را در خصوص تلاش روسیه برای مداخله در انتخابات سال 2016 دریافت کرده بود و اعلام کرد: می‌دانید او در این باره چکار کرد؟ هیچکار. می‌دانید چرا؟ زیرا او فکر می‌کرد هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی ترامپ از حزب دموکرات در انتخابات سال 2016، پیروز انتخابات خواهد شد و نمی‌خواست هیچکاری را برای بر هم زدن این پیروزی انجام دهد.

رئیس جمهور آمریکا در بخشی از مصاحبه با فاکس بیزنس به بحث درباره اوضاع اقتصادی اشاره کرد و درباره قرارداد دفاعی مهم این کشور با عربستان، در حالیکه ریاض متهم به دست داشتن در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار واشنگتن پست و منتقد سعودی است، گفت: اگر آمریکا توافق دفاعی با عربستان را لغو کند، به خودمان ضربه زده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار