ولایتی گفت: ۱۴ هزار متون پزشکی در تمدن ایرانی و اسلامی وجود دارد و تدریس در دانشگاه‌ها با ۳ زبان انجام می‌شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی رئیس بیمارستان مسیح دانشوری صبح امروز در مراسم اولین کنگره سیستم‌ها، فناوری و مدیریت پزشکی مراقبت‌های ویژه که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: سالیان گذشته در بیمارستان مسیح دانشوری یک کار تعریف شده  بین متخصصان هوشبری و ریه انجام شده است که این اقدام کمک بزرگی به بحث مراقبت‌های ویژه کرده است.


وی ادامه داد: افزایش سن، صنعتی شدن جهان، پیشرفت پزشکی، مقایسه کشورهای پیشرفته با ایران و بالا رفتن توقع سبب شده است تا پزشک بیشترین تلاش خود را هنگام مراجعه بیماران داشته باشد.

ولایتی اضافه کرد: حوزه مراقبت‌های ویژه اقتضا می‌کند تا متخصص بیهوشی از هر بخشی اطلاعات کافی داشته باشد و معتقدم که بخش مراقبت‌های ویژه مقدمه‌ای است تا پزشکان بفهمند،همه اعضای انسان ارتباط مستقمی باهم دارند و اگر فردی با مشکل قلبی رو به رو شود، این بیماری می‌تواند دیگر اعضا را تحت تأثیر قرار دهد..

بیهوشی پایه کار مراقبت‌های ویژه است

ولایتی اظهار کرد: پایه کار مراقبت‌های ویژه، بیهوشی است و این رشته در تاریخ اسطوره‌ای و اسلامی ما جایگاه ویژه‌ای دارد.

 ولایتی اضافه کرد: عطار شاعر نامدار ایرانی که حکیم بود، نبض بیماران را اندازه می‌گرفت و داروی مناسب را تجویز می‌کرد.

وی گفت: رازی با بیهوشی بیماران را جراحی می‌کرد و سپس بخیه می‌زد و به این روش عمل‌های جراحی را انجام می‌داد.

رئیس هئیت موسس و امنای دانشگاه آزاد گفت: علم پزشکی در تمدن اصیل ایران و اسلام وجود داشته است و دانشگاه جندی شاپور به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه در رشته پزشکی فعالیت می‌کرد.

دکتر ولایتی یادآوری کرد: در دانشگاه جندی شاپور به سه زبان انگلیسی، پهلوی و سانتکریت تدریس انجام می‌شده است و 14 هزار متون پزشکی در تمدن ایرانی و اسلامی وجود دارد.

پذیرفته شدن 7 مقاله در کنگره مراقبت‌های ویژه 

در ادامه مراسم سپهری دبیر علمی همایش گفت: برای برگزاری این کنگره 15 جلسه علمی و 20 جلسه اجرایی برگزار شده است و تعداد 73 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

دبیر علمی همایش گفت: از میان 73 مقاله، 7 مقاله پذیرفته و 53 مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

سپهری یادآوری کرد: در این همایش 32 سخنران داخلی و خارجی تجربیات خود را در اختیار سایر پزشکان قرار می‌دهند و کارگاه‌های آموزشی مختلفی نیز در حاشیه این همایش برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار