فرماندار خمینی‌شهر با تاکید بر توسعه گلخانه‌ها در این شهرستان از برگزاری جشنواره گل‌ها و گیاهان زینتی و فصلی از 23 آبان لغایت 2 آذر در بازار بین‌المللی گل و گیاه سپاهان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمود مسلم‌زاده فرماندار خمینی‌شهر در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری جشنواره گل‌های فصلی پاییزه گفت : شهرستان خمینی‌شهر در عرصه کشاورزی خصوصا در بخش گلخانه‌ای رتبه چهارم استان اصفهان را به دلیل ارزش افزوده‌ای که به وجود می‌آورد به خود اختصاص داده است.

وی افزود : بیش از 350 واحد گلخانه‌ای با مساحتی بالغ بر 75 هکتار در شهرستان خمینی‌شهر فعالیت دارند که 60 هکتار از این واحدهای گلخانه‌ای در تولید گل‌های فصلی، زینتی و نشایی اختصاص دارد و عمده اشتغالی که به وجود آورده حدود 600 نفر مستقیم است که به میزان 20 میلیون گلدان انواع گل‌های زینتی و فصلی در شهرستان خمینی‌شهر تولید و روانه بازار می‌شود.

فرماندار شهرستان خمینی‌شهر تصریح کرد : توسعه گلخانه‌ها در برنامه‌های شهرستان قرار دارد و رویکردی که می‌توان در خمینی‌شهر با توجه به کمبود آب دنبال کرد احداث گلخانه‌هاست و می‌توان از طریق تسهیلات و یارانه‌ها سرمایه‌گذاران را به این امر تشویق کنیم.

وی اضافه کرد: در شهرستان خمینی‌شهر بازار بین‌المللی گل و گیاه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سال‌های گذشته در مراحل مختلف به بهره‌برداری رسید که حلقه اتصال و مکملی برای گسترش صنعت گلخانه‌ای در منطقه است.

مسلم‌زاده خبر داد : امسال برای دومین بار برگزاری جشنواره گل و گیاه فصلی و زینتی در شهرستان خمینی‌شهر از تاریخ 23 آبان لغایت 2 آذرماه شاهد هستیم که با حضور اقشار مختلف مردم استان اصفهان در محل بازار بین‌المللی گل و گیاه سپاهان شهر درچه با همکاری دستگاه‌های اجرایی و خدماتی برگزار می‌شود.

وی اعلام کرد: در حاشیه این جشنواره نیز جنگ‌های شادی پاییزه ، کارگاه‌های آموزشی ، بازدید‌های علمی ، مسابقات فرهنگی هنری ، نمایشگاه ، بازار عرضه گل ، ضبط برنامه‌های تلویزیونی ، نشست با ادارات و سازمان‌ها و عقد تفاهم‌نامه‌های تجاری برنامه‌ریزی شده است تا خانواده‌ها در محیطی شاد و سالم با گیاهان آشنا شوند و به نوعی فرهنگسازی در زمینه نگهداری گل در خانه‌های آپارتمانی انجام شود.

انتهای پیام/م

فعالیت بیش از 350 واحد گلخانه‌ای با مساحتی  افزون بر 75 هکتار در شهرستان خمینی‌شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.