مدیر کل محیط زیست فارس گفت: از خرس قهوه‌ای و توله‌اش از فاصله‌ای بسیار نزدیک در منطقه کوه خم، ارسنجان تصویربرداری شد.

تصویربرداری از خرس قهوه‌ای و توله‌اش در فارسسعید محمودی مدیر کل محیط زیست فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: از خرس قهوه‌ای و توله‌اش از فاصله‌ای بسیار نزدیک  در منطقه کوه خم، ارسنجان تصویربرداری شد.

وی افزود: یک قلاده خرس قهوه‌ای به همراه دو توله در کمال آرامش و امنیت در روز در دامنه کوه منطقه شکار ممنوع کوه خم ارسنجان و در نزدیکی به باغات روستای اسلام آباد مشاهده و توسط یکی از عشایر دوست دار محیط زیست فیلمبرداری شده است.

محمودی ادامه داد: اداره محیط زیست شهرستان ارسنجان با توجه به ارزشمند بودن گونه مذکور اقدام به آموزش جوامع محلی کرده و به منظور حفاظت بهینه از گونه مشاهده شده به عشایر و جوامع محلی و بومی منطقه اطلاع رسانی کرده است.

خرس قهوه‌ای پستانداری از راسته گوشتخواران بزرگ جثه است که وزن آن از ۹۰تا ۴۰۰ کیلو هم می‌رسد با توجه به اینکه در بخش عظیمی از مناطق منقرض شده، اما همچنان در بخش‌های گسترده‌ای در ایران پراکنش دارد. ضرر و زیان آن ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

منطقه شکار ممنوع کوه خم با وسعت ۳۳ هزار و ۵۰۰ هکتار در سال ۹۲ به عنوان منطقه شکار ممنوع آگهی و به عنوان یک منطقه کریدور بین منطقه پارک ملی بختگان و منطقه شکار ممنوع توجردی بوانات شناخته شد، این منطقه همچنین یکی از زیستگاه‌های منحصر به فرد خرس قهو ه ای است.

ارسنجان در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال شرق شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/ر

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.