افزایش سرعت تخصیص ارز نیما به شرکت‌های هواپیمایی/ در حال پیگیری بدهی 16 میلیون دلاری به فرودگاه نجف هستیمعابدزاده گفت: شرکت‌های هواپیمایی با کمک بانک مرکزی ارز نیما دریافت می‌کنند و با رایزنی‌های صورت گرفته سرعت تخصیص ارز افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،؛ علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشور در حاشیه مراسم افتتاح 10 پروژه فرودگاهی در فرودگاه مهرآباد با اشاره به اینکه 50 تا 55 درصد شرکت‌های هواپیمایی ارزی است، گفت: همواره در حال پیگیری برای تخصیص ارز نیما برای شرکت‌های هواپیمایی هستیم.

وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند با کمک بانک مرکزی ارز را از سامانه نیما دریافت کنند.

عابدزاده گفت:روند اختصاص ارز در این سامانه برای ایرلاین‌ها کند شده و با جلسه‌ای که بانک مرکزی داشته‌ایم خواستار افزایش سرعت تخصیص ارز بودیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور از تأسیس ایرلاین جدید با محوریت شهر ساری خبر داد و گفت: این شرکت هواپیمایی قواعد تأسیس ایرلاین‌ را رعایت کرده و کفایت سرمایه گذاری دارد.

وی گفت: این شرکت دو فروند هواپیمای عملیاتی دارد و در حوزه ناوگان استانداردهای لازم را اخذ کرده است.

عابدزاده از بدهی 16 میلیارد دلاری شرکت‌های هواپیمایی به فرودگاه نجف خبر داد و افزود: در حال پیگیری این بدهی‌ها هستیم که امیدواریم با اختصاص ارز سامانه نیما به شرکت‌های هواپیمایی این بدهی‌ها تسویه شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور از تأسیس شرکت‌های جدید هواپیمایی خبر داد و اظهارکرد: در آینده نزدیک اطلاعات این شرکت های هواپیمایی منتشر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت بلیت‌ها بر اساس نرخ ارز سامانه نیما در پروازهای خارجی محاسبه می‌شود، گفت: شرکت‌ها باید بر اساس سامانه نیما نرخ گذاری کنند.

عابد‌زاده در پایان گفت: شرکت‌های هواپیمایی با راهکار ارسال و دریافت قطعه آشنا هستند بنابراین مشکلی برای ارسال قطعه از سوی شرکت‌ هواپیمایی به شرکت بویینگ نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار