رئیس جمعیت هلال احمر کشور از بهره برداری طرح‌های امدادی هلال احمر مازندران در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمرکشور  صبح امروز در حاشیه افتتاح پایگاه‌های امدادی در آمل با اشاره به خدمات امدادگران در حوادث مختلف، گفت: در دهه فجر امسال طرح‌های را در استان مازندران اجرا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سه پایگاه و یک مرکز امدادی با اعتبار هشت میلیارد تومان از منابع جمعیت هلال احمر، خیرین، استانداری و فرمانداری افتتاح شده است، افزود: شمار پایگاه‌های امدادی مازندران هم اکنون به ۳۶ پایگاه رسیده است، اما با استاندارد‌های فدراسیون جهانی فاصله وجود دارد.

پیوندی با اشاره به اینکه طبق استاندارد باید ۱۴۰۰ پایگاه امدادی داشته باشیم گفت: باید به ازای هر ۳۰ کیلومتر یک پایگاه امدادی داشته باشیم و اکنون با استاندارد فاصله داریم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه شمار پایگاه‌های امدادی جاده ای، کوهستانی و دریا در کشور را ۵۵۷ پایگاه است، افزود: نیازمند ۱۴۰۰ پایگاه امدادی هلال احمر در نقاط مختلف و حادثه خیز کشور هستیم.

وی از عضویت ایران در فدراسیون جهانی هلال احمر خبر داد و گفت: در حال حاضر هلال احمر فعالیت‌های عام المنفعه نیز در سومالی، بنگلادش، پاکستان، عراق، سوریه، یمن، سومالی  انجام داده است.

پیوندی با اشاره سابقه ۹۵ ساله جمعیت هلال احمر و عضویت دو میلیون داوطلب در سازمان هلال احمر، گفت: جمعیت هلال احمر ایران دومین جمعیتی است که می‌تواند وارد کشور‌های دارای مشکل شود و خدمات ارائه دهد.

انتهای پیام/ر

راه اندازی یک پایگاه امدادی به ازای هر ۳۰کیلومتر در جاده کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.