فعالیت توده‌های همرفتی بارش ۱۰ میلیمتری باران را در دیر به دنبال داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، توده‌های همرفتی یا محلی از اوایل هفته فعالیت خود را در استان بوشهر آغاز کرده‌اند، اما دیروز بیشتر نقاط این استان را فرا گرفتند. به طوری که مدارس نوبت عصر برخی شهرستان‌ها تعطیل شد.

فعالیت این توده‌ها پس از آن‌که طوفان به پا کرد، بارش باران و تگرگ را هم برای برخی مناطق استان بوشهر به همراه آورد.

بارش ۱۰ میلیمتر باران در دیر

وزش طوفان شاخه برخی درختان را شکست و خلیج فارس را مواج کرد. گزارش‌هایی هم از خسارت طوفان و تگرگ به برخی مزارع اعلام شده است.

مدیرگروه پیش بین اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: فعالیت توده‌های همرفتی دیروز باعث وزش طوفان، رعدوبرق، گردوخاک و بارش باران و تگرگ در بیشتر مناطق استان شد.

بارش ۱۰ میلیمتر باران در دیر

زهرا راستگو افزود: به جز دشتستان که روز‌های پیش محل فعالیت توده‌های محلی یا همرفتی بود، بقیه شهرستان‌ها دیروز تحت تاثیر فعالیت این توده‌ها بودند.

وی ادامه داد:دیری‌ها دیروز شاهد بارش ۱۰ میلیمتر باران بودند و در بوشهر هم چهار میلیمتر باران بارید. در اهرم و خورموج نیز همین حدود بارش ثبت شد.

راستگو خاطر نشان کرد: بارش تگرگ هم در برخی نقاط شهرستان دیر وجود داشته است.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به وزش طوفان در مناطق مختلف استان، بیان کرد: بیشترین سرعت باد با ۱۰۸ کیلومتر مربوط به بوشهر بوده است.

بارش ۱۰ میلیمتر باران در دیر

وی با بیان اینکه دیروز دیلم تحت تاثیر گردوخاک خوزستان قرار گرفت، افزود: این پدیده موجب شد میزان دید افقی در این شهر به ۳۰۰ متر برسد، البته پس از طوفان و شمالی شدن جهت باد چند نقطه دیگر استان از جمله بوشهر و دیر با پدیده گردوخاک رو به رو بودند به طوری که میزان دید در دیر به هزار متر کاهش یافت.

راستگو خاطرنشان کرد: بر اثر فعالیت توده‌های همرفتی امروز شاهد کاهش دو تا چهار درجه‌ای هوا هستیم و امروز صبح دما در دیلم و جم به ۲۰ درجه سانتیگراد رسید.

مدیرگروه پیش بین اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: این توده‌ها تا هفته آینده در استان فعال خواهند بود و ناپایداری‌ها جوی را به دنبال خواهند داشت.

انتهای پیام/ک

بارش باران در دیر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.