پیش بینی تردد ۵۵ درصدی زوار از مرز مهران/صدور ۵۰۰ هزار ویزا در کشورمعاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: تاکنون ۷۶۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، برای حدود ۵۰۰ هزار نفر ویزا صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲ دفتر کنسولگری برای صدور ویزا در استان‌های مختلف در نظر گرفته شده بود افزود: امسال این تعداد به ۲۰ دفتر کنسولگری افزایش یافته است.

رئیس ستاد اربعین کشور با تاکید بر اینکه هیچ زائری بدون ویزا به مرز‌های سه گانه کشور برای شرکت در مراسم آئین اربعین حسینی مراجعه نکند یادآور شد: برای کنترل و جلوگیری از خروج غیرقانونی افراد لایه‌های کنترل امنیتی و انتظامی در مرز‌های سه گانه ایجاد شده است.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: تاکنون ۷۶۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، برای حدود ۵۰۰ هزار نفر ویزا صادر شده است.

ذوالفقاری گفت: از حداکثر ظرفیت ناوگان عمومی حمل و نقل برای جایجایی زائران درمرز‌های سه گانه استفاده می‌شود و زائرانی که قصد سفر هوایی به عتبات عالیات و شرکت در آئین اربعین حسینی را دارند می‌توانند از دو خط هوایی تهران به نجف و مشهد به نجف استفاده کنند.

وی افزود: تمام هماهنگی‌ها در کشور عراق در لایه‌های مختلف برای تامین امنیت زائران صورت گرفته است.

ذوالفقاری به صدور ۲۰۰۰ هزار مجوز برای برپایی موکب در داخل ایران و عراق برای خدمت رسانی به زائران اشاره کرد و گفت: این تعداد موکب‌ها از دهم تا بیست و سوم ماه صفر به زائران خدمات می‌دهند و در روز آمادگی پذیرایی و پخت بیش از ۴ میلیون پرس غذا در سه وعده (صبحانه، ناهار و شام) به زائران را دارند.

انتهای پیام/ف

تاکنون حدود ۵۰۰ هزار نفر ویزای اربعین صادر شده است

 

برچسب ها: اربعین 97 ، محرم 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.