سفیر ازبکستان در ایران گفت: تبادل دانش و فن تولید بین دو کشور ایران و ازبکستان باید در جریان همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری ها دنبال شود تا به این ترتیب تولید و صادرات رونق یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، بهار عبدالله یف عصر یکشنبه در جریان سفر به شهرستان محلات و بازدید از ظرفیت های اقتصادی و تولیدی این شهرستان، گفت: کشور ازبکستان با توجه به ظرفیت‌های شهرستان محلات در زمینه استخراج و تولید سنگ و همچنین گل و گیاهان زینتی، آمادگی خود را برای مراودات تجاری با استان مرکزی در این حوزه ها اعلام می کند.

سفیر ازبکستان در ایران افزود: در این بازدید مشخص شد شهرستان محلات از توانمندی های مطلوبی در حوزه تولید گل و گیاه و همینطور استخراج و تولید سنگ تزئینی برخوردار است.

عبدالله یف بیان کرد: این ظرفیت‌ها می‌تواند زمینه مطلوبی برای سرمایه‌گذاری مشترک میان دو کشور ایران و ازبکستان باشد و به این ترتیب، معادلات و مراودات تجاری دو کشور را گسترش بخشد.

سفیر ازبکستان در ایران تصریح کرد: کشور ازبکستان با توجه به ظرفیت هایی که در حوزه تولید گل و گیاه دارد، نیازمند بهره گیری از دانش و فن راه اندازی گلخانه های مدرن است، در همین راستا با توجه به ظرفیت‌ های شهرستان محلات در زمینه تولید گل و گیاهان زینتی و گلخانه ای، می توان در این حوزه سرمایه گذاری مشترک انجام داد.

سفیر ازبکستان در ایران اضافه کرد: همچنین توجه به انتقال دانش و فن و بهره گیری از تخصص در حوزه تولید امری است که می تواند میان دو کشور در جریان باشد، تا به این ترتیب بستر افزایش تولید، دستیابی به بازارهای هدف جهانی و رونق صادرات در این حوزه‌ ها فراهم شود.

انتهای پیام/ب

صحبت های سفیر ازبکستان در اراک

برچسب ها: اخبار علمی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.