معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی از رکورد بی سابقه ورود تور‌های گردشگران خارجی به خراسان جنوبی در آبان امسال خبر داد.

عربی، معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ از ورود کم نظیر تور‌های گردشگران خارجی در آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت: این تور‌ها از طریق دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان‌های خراسان شمالی، جنوبی و تهران خواهند بود که از آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی استان و بخصوص بیابان لوت بازدید خواهند کرد.


وی افزود:این تور‌ها شامل گروه ۷ نفره گردشگران کشور‌های اتریش، سوییس و آلمان، یک نفر گردشگر ایتالیایی، ۶ نفر گردشگر بلژیکی، ۱۵ نفر گردشگر آلمانی، ۲ نفر گردشگر آلمانی، ۶ نفر گردشگر ایتالیایی و ۱۴ نفر گردشگر ایتالیایی خواهند بود که قطعا این تعداد افزایش می‌یابد.


عربی گفت:در چند روز گذشته نیز تعداد ۳۹ گردشگر از کشور‌های سوییس آلمان و ... از روستا‌های مانند اصفهک و کلمرد شهرستان طبس بازدید کردند.


وی افزود:بعد از ثبت جهانی بیابان لوت به عنوان اولین اثر طبیعی ایران در فهرست میراث یونسکو و تبلیغات موثر در سال‌های اخیر، علاقه‌مندان پر شماری از گردشگران اروپایی تمایل به دیدن جاذبه‌های بی نظیر لوت از خود نشان داده اند و در این راستا اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ضمن تعامل با دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان‌های مختلف که در حوزه تور‌های ورودی فعالیت دارند، زمینه را برای ورود گردشگری خارجی به لوت از داخل استان فراهم نموده است، که این موضوع می‌تواند نقش موثری در بالا بردن درآمد جامعه محلی داشته باشد.


عربی بیان داشت: طبق آمار سازمان جهانی گردشگری تعداد مشاغل ایجاد شده به ازاء ورود هر اکوتوریست ۵/۱ برابر تعداد مشاغل ایجاد شده به ازاء ورود یک گردشگر است و نیز هر گردشگر که وارد منطقه‌ای می‌شود برای ۴ نفر ایجاد اشتغال می‌کند، بنابراین با موج جدید ورود گردشگران خارجی به استان و تداوم آن در ماه‌های آینده و در فصول مختلف شاهد رشد چشمگیر درآمد‌های حاصل از رونق صنعت گردشگری در استان خواهیم بود.
انتهای پیام/ب


رشد چشمگیر ورود گردشگر به خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.