رییس مجمع عالی حکمت اسلامی خراسان، رصد چالش‌های شرق کشور و برنامه ریزی برای راهکار‌های بهتر را از اهداف اصلی این مجمع دانست.

رصد چالشهای شرق کشور و برنامه ریزی برای راهکارهای بهتربه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدیر مجمع عالی حکمت اسلامی شعبه خراسان در دیدار با مدیر کل و معاونین صداوسیمای خراسان رضوی گفت: این مجمع در سال ۸۳ با حضور جمعی از طلاب نخبه و با هدف رشد علوم عقلی و معرفتی راه اندازی شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی رضایی افزود: این مجمع ۲۴ کمیته علمی در موضوعات مختلف دارد و نمایندگی مشهد هم از سال ۹۳ با ۸ عضو هیات مدیره و ۷۰ عضو تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه هدف از تشکیل این مجمع در مشهد تاثیر گذاری در استان و شرق کشور عنوان کرد گفت: آموزش برای معلمان فلسفه ومنطق آموزش و پرورش، شناسایی بافت حاشیه شهر مشهد، راه اندازی مجله پژوهشی صدرایی و ۳۰۰ برنامه از مهمترین کار‌های این مجمع در ۳ سال و نیم گذشته در خراسان رضوی بود ه. است.

مدیر مجمع عالی حکمت اسلامی شعبه مشهد از تعامل بیشتر این مجمع با صداوسیما مرکز خراسان رضوی در تولید محتوایی خبر داد و افزود: استفاده از ظرفیت بالای اساتید مجمع، ضبط برنامه‌های فاخر، پخش محصولات فکری قم و مشهد در صداوسیما از خواسته‌های این مجمعم می‌باشد.

محسن نصرپور مدیر کل صداوسیما مرکز خراسان رضوی هم در این نشست گفت: تعریف تمدن اسلامی و مولفه‌های مختلف بر اساس نیاز جامعه و مصلحت، تهیه نقشه راه برای پیشبرد نظام، همکاری و ارائه فکری و اندیشه ورزی به رسانه استانی برای ارتقاء محتوی و اثر بخشی و دسترسی به منابع در مجمع از مهمترین موضوعاتی است که این مرکز میتواند با مجمع حکمت اسلامی تعامل داشته باشد.

نصرپور افزود: مجمع باید در معرفی قسمت‌های مختلف خود، منشور راهبردی مجمع، شناسایی و در اختیار قرار دادن کتاب‌های جدید، پاسخگویی به شبهات و کاربردی کردن دین در سبک‌های مختلف، زندگی تهیه کنندگان و برنامه سازان صداوسیما کمک کند.

انتهای پیام//ح. ص
 

کمک به صدا وسیما با در اختیار قرار دادن کتاب‌های جدید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.