رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند گفت: بر اساس جمعیت پایان سال ۹۶ و وسعت فضای سبز شهر، سرانه فضای سبز برای هر شهروند ۱۲/۶۶ متر مربع است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ ابراهیم زاده، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی منطقه و میزان بارندگی سال‌های اخیر، سرانه فضای سبز در بیرجند قابل قبول است.


وی با اشاره به اینکه شهرداری متولی حفظ و گسترش فضای سبز شهری است، افزود: ایجاد فضای سبز علاوه بر پشتوانه تخصصی نیازمند طرح، برنامه، کنترل دایمی و نیروی انسانی متخصص و البته متضمن هزینه‌های مالی بسیاری است که بخش مهمی از فعالیت‌ها و بودجه شهرداری را به خود اختصاص می‌دهد.


ابراهیم زاده اضافه کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر، درختان موجود در محوطه‌های تعدادی از ادارات شهرستان خشک شده اند که این مساله حساس شدن شهروندان را در پی داشته و این ذهنیت برای ساکنین شهر به وجود آمده که موارد مذکور مربوط به شهرداری است.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ادامه داد: از سال‌های گذشته با مکاتبات مختلف و در حال حاضر از طریق دادستانی پیگیر مساله قطع اشجار از سوی ادارات مختلف هستیم که پرونده‌ها در جریان می‌باشد.


ابراهیم زاده عنوان کرد: شهرداری بر کاشت نهال طبق قانون در محل‌هایی که درختان خشک شده اند برای جلوگیری از تغییر کاربری تاکید دارد.
انتهای پیام/ب


گسترش فضای سبز در خراسان جنوبی

برچسب ها: شهرداری ، فضای سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.