فرماندار شهرستان دلگان گفت: بیش از ۳۸۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان که مورد تصرف افراد سودجو قرار گرفته بود در ۲ روز گذشته رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، روابط عمومی فرمانداری دلگان مجتبی شجاعی گفت: بیش ۳۸۰ هکتار از اراضی ملی دلگان در راستای صیانت از حقوق بیت‌المال و به منظور حفظ و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی، اجرای حکم صادره از سوی محاکم قضایی و تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری مبنی بر رفع تصرف از زمین‌های ملی توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری با همکاری مستمر نیروی انتظامی و مراجع قضایی در بخش جلگه چاه هاشم رفع تصرف شد.

وی افزود: ۸۸۳ هکتار از اراضی ملی در سه ماهه اخیر تا کنون در شهرستان دلگان رفع تصرف شده است.

فرماندار دلگان گفت: همچنین در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، حفاظت و صیانت از منابع آبی هشت حلقه چاه غیرمجاز که در یکی ۲ سال اخیر حفر شده بودند با دستور قضایی و با حضور کارشناسان اداره منابع آب و ماموران انتظامی پر و مسلوب المنفعه شدند.

وی ادامه داد: ۲۴ حلقه چاه غیر مجاز در سه ماهه اخیر در دلگان شناسایی و مسلوب المنفعه شدند.

شجاعی اظهار داشت: در راستای تاکید رهبرمعظم انقلاب مبنی بر برخورد جدی با پدیده تخریب و زمین خواری هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی از طریق کارشناسان و یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پیگیری و با این موارد از طریق مجرای قانونی به طور جدی برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حفظ و حراست از عرصه‌های ملی و منابع طبیعی از اولویت‌های اصلی است، افزود: عرصه‌های منابع طبیعی جزو سرمایه‌های ارزشمند و حیاتی کشور محسوب می‌شوند که نه فقط به نسل کنونی بلکه به تمامی نسل‌های آینده کشور تعلق دارند.

فرماندار دلگان گفت: حفاظت از این منابع مسئولیت همگانی به شمار می‌آید که در این زمینه انتظار می‌رود عموم مردم در حفظ و نگهداری از این سرمایه‌های ملی کوشا بوده و با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری همکاری لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: در شورای حفاظت از منابع طبیعی و صیانت از منابع آب دلگان بر پیشگیری اصرار داریم تا با کمترین هزینه بازدهی بیشتر و بهتری را در این رابطه داشته باشیم.

شجاعی با تقدیر از منابع طبیعی، امور آب، نیروی انتظامی و مجموعه قضایی دلگان گفت: کم بارشی سال‌های اخیر مشکلات زیادی را ایجاد کرده که این مشکلات با برداشت‌های بی رویه از منابع آب زیرزمینی و حفر چاه‌های غیر مجاز حادتر شده و تاثیرات زیادی در افت و کاهش سفره‌های زیرزمینی داشته است.

وی ادامه داد: چنین اقدامات اشتباهی که توسط برخی افراد در ۲ سه سال اخیر صورت گرفته باعث شده دشت‌ها در وضعیت بحرانی و نامطلوبی قرار گیرند که جلوگیری از این مشکلات همکاری جمعی را می‌طلبد و دستگاه‌های مربوطه نیز بر اساس دستورالعمل‌ها پر کردن چاه‌های غیرمجاز که در سال‌های اخیر حفر شده را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/پ

رفع تصرف از اراضی ملی در دلگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار