مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تعیین حریم پل تاریخی هفت چشمه در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ظهر دوشنبه با اعلام این خبر تصریح کرد: تعیین حریم با هدف صیانت از آثار تاریخی و ممانعت از ساخت و سازهای غیرمجاز در پیرامون آن انجام می شود.

وی طول حریم تا پل یعقوبیه را 130 متر و حریم تا میدان قدس را 250 متر و مساحت تقریبی 45 هزار متر مربع عنوان کرد و افزود: تعیین حریم موجب می شود تا پس از این تمامی ساخت و سازهای پیرامون اثر تاریخی تابع ضوابط و مقررات حرائم میراث فرهنگی شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تاکید کرد: همچنین دید منظر بنا حفظ شده و هیچ ساخت و سازی که دید منظر را مختل سازد مجوز دریافت نمی کند.

فلاحی به انجام عملیات مرمت در پل هفت چشمه اشاره و تصریح کرد: در سه ماهه دوم سال جاری مرمت و بازسازی طاق دهانه اول، برداشتن کف عرشه و سبک سازی آن و اجرای عایق از مواد نانو جهت محافظت عرشه عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین اجرای ملات جهت محافظت از عایق، اجرای بندکشی در تمام سطح بدنه پل و تعویض آجرهای فرسوده عملیاتی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: تعیین حریم تپه حسن باروق در اردبیل و پنج بنای تاریخی در نمین نیز به سازمان میراث فرهنگی کشور پیشنهاد شده و در دست مطالعه است.   

انتهای پیام/ح

تعیین حریم آثار تاریخی در اردبیل

برچسب ها: میراث فرهنگی ، مرمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.