سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: کارت سوخت می‌تواند تا حدود زیادی جلوی قاچاق بی‌رویه سوخت را بگیرد، البته هنوز زمان فعال شدن این سامانه به مجلس نشده است.


زمان فعال شدن  سامانه  کارت سوخت به کمیسیون انرژی اعلام نشده/قاچاق سوخت به ده میلیون لیتر در روز رسیده/لزوم دو نرخی شدن قیمت سوخت/سه نرخی شدن قیمت سوخت عملیاتی نیستاسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره قاچاق بی‌رویه بنزین و لزوم استفاده از کارت سوخت، اظهار کرد: اگر بتوانیم قاچاق سوخت را از راه‌های دیگری کنترل کنیم لزومی ندارد کارت سوخت را فعال کنیم.

وی افزود: از زمانی که تفاوت قیمت ارز در داخل و خارج از کشور به‌وجود آمده قاچاق سوخت به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، افراد بسیاری برای سوداگری در حوزه سوخت وسوسه شده‌اند چراکه یک قاچاقچی می‌تواند روی هر لیتر بنزین  15 برابر سود کند.

قره‌خانی تصریح کرد: قاچاق سوخت در چند ماه اخیر به میزان چند میلیون لیتر افزایش یافته و حتی به 10 میلیون لیتر در روز می‌رسد، که این امر ضرر بسیار بزرگی را برای اقتصاد کشور به همراه دارد، چراکه در صورت صادرات سوخت به صورت عادی ارز بسیاری وارد کشور می‌شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی بیان کرد: تجربه نشان داده که کارت سوخت می‌تواند تا حدود زیادی جلوی قاچاق بی‌رویه سوخت را بگیرد، البته هنوز زمان فعال شدن این سامانه به کمیسیون انرژی اعلام نشده است.

قره‌خانی با اشاره به لزوم دو نرخی شدن قیمت سوخت خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به صورت کامل جلو قاچاق سوخت را بگیریم نمی‌توانیم تنها به کارت سوخت اکتفا کنیم و باید ضمن فعال کردن این سامانه به خودروها سهمیه اختصاص داده و بنزین را دو نرخی کنیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی با اشاره به صحبت‌هایی مبنی بر سه نرخی شدن قیمت سوخت در پایان گفت: این شیوه عملیاتی نیست و باعث پیچیدگی بیشتری در مسئله سوخت می‌شود، اما دو نرخی شدن بنزین می‌تواند تا حدود زیادی ما را به هدفمان نزدیک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
،،،،،،
۱۵:۴۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۷
تنها راه گران کردن بنزین همینه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۸:۲۹ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
این که تا کجا می خواهید سوخت را گران کنید. اگر بنزین را یک دلار هم فرض کنید حداقل باید دوازده هزار تومان قیمت بزنید تا از قاچاق آن جلوگیری کنید.
شما اول سوخت را کارتی کنید و مهمتر از آن به اقتصاد ثبات بدهید.
سوم اینکه کاری که شما می کنید واضح است که هدف گران کردن سوخت است نه جلوگیری از قاچاق چون از همه راه های آن به این روش روی آورده اید.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۲:۵۳ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
ده میلیون لیتر در روز میشود به عبارت پانصد تریلی در روز
واسه گرون کردن لازم نیست