موکب حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) نیکوکاران گلستانی همزمان با ایام اربعین و با ظرفیت پذیرش هفت هزار و ۷۳۸ نفر در شبانه روز در کربلای معلی مستقر و خدمت رسانی می‌کند.

۷۷۳۸ نفر روزانه در موکب گلستان پذیرش می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛مدیر اجرایی موکب علی ابن موسی الرضا (ع) استان گلستان گفت: فعالیت و خدمت رسانی سومین سال این موکب از ۲۸ مهر آغاز و تا ۱۱ آبان امسال در کشور عراق ادامه دارد.

به گفته رضا جعفری، مجوز برپایی این ایستگاه خدمت رسانی از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور برای مدت پنج سال صادر شده است.

وی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، مذهبی، یادواره شهدا و توزیع ۲۷ هزار و ۴۳۰ پرس غذا در سه وعده صبحانه، نهار و شام بین زائرین را از جمله فعالیت‌های این موکب بیان کرد.

جعفری یادآور شد: این موکب در یک ورزشگاه جانمایی شده و فاصله محل استقرار آن با حرم امام حسین (ع) ۲ کیلومتر است و از امکاناتی نظیر نمازخانه، محل اسکان خواهران، آشپرخانه، درمانگاه و بخش‌های مختلف برخوردار است.

وی با اشاره به استقبال اهالی محل استقرار موکب و همسایگان اطراف تصریح کرد: مردم این مکان نیز از پذیرایی و خدمات موکب بهره مند می‌شوند.

مدیر اجرایی این موکب گلستان از اعزام ۴۰ نفر اعضای گروه تاسیسات و فنی در روز‌های گذشته به کربلا نیز خبر داد و گفت: این افراد هم اکنون درحال آماده سازی محل استقرار موکب بوده و کمک‌های مردمی شامل تجهیزات گرمایشی و مواد غذایی به همراه خادمین با ۲۷ دستگاه اتوبوس، تریلی و کامیون نیز به مرز مهران اعزام شده اند.

به گفته وی، آخرین محموله باری نیز فردا عازم مرز شده و سپس به محل موکب انتقال می‌یابد.

وی در خصوص انتخاب خادمین گفت: امسال از هشت شهرستان استان ۱۹۵ نفر خدمت کننده در موکب انتخاب شده و چهارشنبه به کربلا مشرف خواهند شد.

جعفری همچنین یادآور شد: اقلام هزینه شده در موکب به صورت مردمی تامین و از محل کمک‌های آنان است و هیچ دستگاه دولتی در این امر دخالت ندارد، اما برخی مجموعه‌ها مانند شهرداری تهران و مشهد تعدادی نیرو در اختیار موکب قرار می‌دهند.

وی اضافه کرد: اتوبوس، تریلی و کامیون‌هایی که زائران و مواد غذایی و مصرفی را به کربلا برده اند، نیز رایگان با موکب همکاری دارند.

موکب علی بن موسی الرضا (ع) استان گلستان در کربلا، خیابان بغداد، مقابل ستون هشت، ابتدای فرعی دوم، ورزشگاه شهرک حی العباس مستقر است.

انتهای پیام/پ

موکب حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) نیکوکاران گلستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.