در پی افزایش قیمت نفت در بازار‌های جهانی، نرخ تورم در انگلیس در ماه سپتامبر همچنان ۲.۷ درصد است، در حالی که دولت انگلیس از بانک مرکزی این کشور خواسته بود تورم را به ۲ درصد برساند.

افزایش تورم در انگلیس در پی تحریم‌های ضد ایرانی واشنگتنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دیلی میل، در پی افزایش قیمت نفت در بازار‌های جهانی، پتر دکسون اقتصاددان کومرتس بانک اعلام کرد نرخ تورم در انگلیس در ماه سپتامبر همچنان ۲.۷ درصد است، در حالی که دولت انگلیس از بانک مرکزی این کشور خواسته بود تورم را به ۲ درصد برساند؛ و انتظار می‌رود این رقم در ماه‌های آینده بیش از پیش افزایش یابد.

بهای نفت از ماه مارس تاکنون به واسطه بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

ریچارد مالینسون کارشناس موسسه انرژی اسپکتس گفت قیمت نفت در سال ۲۰۱۹ از ۸۰ دلار کنونی احتمالا به بیش از ۱۰۰ دلار برای هر بشکه برسد.

به گفته‌ی مالینسون با توجه به بالا رفتن تقاضا و سرمایه‌گذاری اندک در صنعت نفت، پیش از این هم انتظار افزایش بهای نفت وجود داشت، اما تحریم‌های ایران دارند قیمت‌های بالاتر را تسریع و تشدید می‌کنند.

مالینسون بی‌ثباتی سیاسی در لیبی و ونزوئلا را نیز در بروز این وضعیت موثر دانست.

جوال یوشی معاون موسسه تحقیقاتی بی سی ای گفت میان قیمت نفت و تورم در انگلیس رابطه‌ای مستقیم وجود داشته و اگر قیمت نفت افزایش نداشته باشد، فشار تورم نیز افزایش پیدا نمی‌کند.

انتهای پیام/

تورم در انگلیس با تحریم‌های آمریکا علیه ایران افزایش یافته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار