مشاور ارشد اقتصادی کاخ سفید مدعی شد تهدید ترامپ مبنی بر اعمال تحریم علیه عربستان سعودی به دنبال مفقود شدن جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی بسیار جدی است.

مشاور کاخ سفید: ترامپ درباره مجازات عربستان سعودی بسیار بسیار جدی است!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پلیتیکو، لری کودلو، مشاور ارشد اقتصادی کاخ سفید گفت تهدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اعمال تحریم علیه عربستان سعودی به دنبال مفقود شدن جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، بسیار جدی است.

کودلو دقیقا مشخص نکرد دولت ترامپ قصد دارد در صورت اثبات اتهام عربستان سعودی مبنی بر ربودن و ترور خاشقی، روزنامه نگار واشنگتن پست، چه مجازاتی را برای این کشور در نظر بگیرد، اما او ریاض را به انجام اقدامات سختگیرانه و شدید تهدید کرد و به سران خاندان سعودی گفت هشدار ترامپ را در این باره جدی بگیرند.

رئیس شورای ملی اقتصاد آمریکا در گفتگو با فاکس نیوز، اظهار کرد: مشخص است که او (ترامپ) بسیار بسیار جدی است. با این حال، کودلو با خودداری از ارائه جزئیات این اقدامات به اصطلاح «بسیار بسیار جدی»، افزود: اگر دریابیم که سعودی ها در این ماجرا (ماجرای خاشقجی) دست داشته اند، در آن صورت او (ترامپ) درباره اقدامات مناسب در این باره تصمیم گیری خواهد کرد.

کودلو در ادامه گفت: اما حرف ترامپ را جدید بگیرید. اگر سعودی ها در کشتن یا آسیب رساندن به خاشقجی و یا وقوع هر اتفاق بد دیگری برای او دست داشته باشند، راهبرد ترامپ اقدام در این باره است. آنچه او می گوید را باور کنید.

در ادامه گزارش پلیتیکو آمده است خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از منتقدان محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و دیگر اعضای خاندان سعودی بود، آخرین بار دوم اکتبر هنگام ورود به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه برای اخذ گواهی رسمی ازدواجش، دیده شد.

مقامات ترکیه ای می گویند فیلم ها و نوارهای صوتی‌ای در اختیار دارند که نشان می دهد یک تیم امنیتی سعودی پس از ربودن خاشقجی، او را داخل کنسولگری بازجویی و شکنجه کرده و در نهایت به قتل رسانده اند. بر اساس گزارش واشنگتن پست، مأموران سعودی پس از قتل خاشقجی، نیز جسد این روزنامه نگار را قطعه قطعه کرده اند. گزارش واشنگتن همچنین می افزاید مقامات آمریکایی پیش تر نیز از طریق سازمان های اطلاعاتی از طراحی عملیاتی به دستور بن سلمان برای کشاندن خاشقجی به عربستان و بازداشت او مطلع شده بودند.

گزارش پلیتیکو می افزاید ترامپ در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی بی اس که روز یکشنبه پخش شد، جدی ترین تهدیدش را از زمان ناپدید شدن خاشقجی، علیه عربستان بیان کرد و درباره مجازات شدید عاملان ترور احتمالی خاشقجی هشدار داد. این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا از دادن هرگونه وعده ای مبنی بر توقف فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی در صورت دست داشتن این رژیم در ربودن و قتل روزنامه نگار واشنگتن پست، سر باز می زند.

کودلو همچنین گفت استیو منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا، هنوز درباره حضور و یا عدم حضور در نشست بلندپایه اقتصادی ریاض که قرار است اواخر ماه جاری میلادی برگزار شود، تصمیم گیری نکرده است. این در حالی است که بسیاری از حامیان مالی سرشناس از انصراف خود برای حضور در این نشست خبر داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
احتمالا مجازاتش جریمه نقدی است که باید به آمریکا بده...
آخرین اخبار