استاندار فارس گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند ترویج دهنده خوبی‌ها در جامعه باشد و راه و رسم خوب زندگی کردن را به فرزندان ما بیاموزد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسماعیل تبادار استاندار فارس در دیدار مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان که تعدادی از کودکان و نوجوانان برگزیده نیز حضور داشتند، گفت: این مجموعه یک کارکرد بسیار خوب دارد و آن اینکه زمینه و شرایط داشتن یک نگاه خوب و مناسب به زندگی را به عنوان یک اصل فراهم می‌کند.

وی مناسب‌ترین موضوع زندگی را تفکیک بین خوبی‌ها و بدی‌ها دانست و تصریح کرد: تعلیم و یادگیری خوبی‌ها و پرهیز از بدهی‌ها می‌تواند امر مسلم روش و منش زندگی باشد.

تبادار گفت: باید قبل از اینکه تعلیم را در دستور کار خود داشته باشیم به مساله تربیت و پرورش بپردازیم و بها دهیم.

وی افزود: ضرورت دارد که نظام آموزشی ما با نظام تربیتی ممزوج شود تا بتواند راه و رسم زندگی و آینده روشن را به ما نشان دهد.

تبادار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را مکانی برای پرورش و باروری اندیشه دانست و افزود: اگر باروری اندیشه معنا داشته باشد فرزندان ما خواهند توانست در یک جمع با اعتماد به نفس بالا صحبت کنند.

وی ادامه داد: فرزندان ما همزمان با تعلیم نیاز به مهارت‌های زندگی دارند و این مهارت‌های زندگی در شناخت حقوق هر انسانی نسبت به مناطق زیستی او است و فرزند ما باید نسبت به حق و حقوق خود و دیگران آشنایی داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه پرورش، هدایت فکری و اندیشه می‌تواند قبل از تجربه معنا داشته باشد، گفت: اگر نظام پرورشی و مناسب سازی اندیشه‌ها برای زندگی در جامعه مهیا شود بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.

تبادار افزود: پدران و مادران می‌توانند در کنار کانون پرورش فکری فرزندان خوبی را تربیت کنند و فرزندان هرآنچه را که از گذشت و راستی از پدر و مادر خود می‌آموزند همان را الگو قرار می‌دهند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار