نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی از پیشی گرفتن ۱۱ درصدی رای دموکرات‌ها در انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا از رقبای جمهوری‌خواه خود است.

پیشی گرفتن 11 درصدی دموکرات‌ها از جمهوری‌خواهان در انتخابات میان دوره‌ای کنگرهبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نتایج نظرسنجی جدیدی که امروز منتشر شد، نشان داد حزب دموکرات آمریکا ۱۱ درصد از رقبای خود در حزب جمهوری‌خواه در انتخابات میان دوره‌ای کنگره پیشی گرفته است.

در حالی که تنها سه هفته به برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا باقی مانده است، نتایج نظرسنجی «لنگر ریسرچ اسوشیت» حاکی از آن است که ۵۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از حزب دموکرات حمایت کردند، این در حالی است که ۴۲ درصد از شهروندان آمریکایی شرکت‌کننده در این نظرسنجی اعلام کردند به نمایندگانی از حزب جمهوری‌خواه رای خواهند داد.

همچنین نتایج نظرسنجی لنگر ریسرچ اسوشیت نشان داد ۴۵ درصد از شرکت‌کنندگان در ارتباط با مسائل مهم و کلیدی، که کشورشان با آن مواجه است، اعتماد بیشتری به حزب دموکرات دارند و در این میان تنها ۳۷ درصد برای مواجهه با مسائل مهم حزب جمهوری‌خواه را ترجیح می‌دهند.

با این حال این نظرسنجی نشان داد که میزان محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به پایین‌ترین میزان به عنوان یک رئیس جمهور در پایان ۲۰ ماهه اول حضور او در کاخ سفید رسیده است. این میزان محبوبیت، ۴۱ درصد، پایین‌ترین میزان  محبوبیت برای یک رئیس جمهور آمریکا از اواخر دهه ۱۹۴۰ محسوب می‌شود.

انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا قرار است در ششم نوامبر برگزار شود. در این انتخابات تمامی ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان آمریکا و یک سوم از سناتور‌های این کشور انتخاب خواهند شد.

نظرسنجی لنگر ریسرچ اسوشیت توسط شبکه خبری‌ ای بی سی نیوز و روزنامه واشنگتن پست از میان حدود هزار و ۱۴۴ نفر از طریق تلفن و در فاصله زمانی ۱۱-۸ اکتبر برگزار شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار