سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: تیم ملی باید دلیل اتحاد و همبستگی ما با یکدیگر باشد و هیچ دلیلی برای تفرقه و دودستگی وجود ندارد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره روند آماده سازی تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا گفت: برای آماده شدن تمام ذهن، فکر و روحمان را برای جام ملت‌ها گذاشته ایم. تیم ملی باید دلیل اتحاد و همبستگی ما با یکدیگر باشد و هیچ دلیلی برای تفرقه و دودستگی وجود ندارد. دلیل وجود تمام تیم‌های ملی اتحاد مردم آن کشور با یکدیگر است دقیقا به مانند جمله‌ای که رئیس جمهور روحانی گفت: یک کشور، ۸۰ میلیون نفر و یک ضربان قلب. تمام کسانی که در فوتبال کشور در حال فعالیت هستند، مشکلاتی را در مسیرشان تجربه می‌کنند، اما ما باید به دنبال این باشیم که در کنار یکدیگر این مشکلات را رفع کنیم.

کی روش: تیم ملی فوتبال باید دلیل اتحاد و همبستگی همه ی ما با یکدیگر باشد

او درباره اولین بازی تدارکاتی تیم ملی بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ گفت: اولین بازی مان بعد از جام جهانی را در تهران مقابل بولیوی انجام خواهیم داد. بولیوی تیم خوبی است و بازیکنان خوبی در اختیار دارد. سه شنبه این هفته می‌تواند یک عصر دل انگیز و خوب برای همه‌ی مردم باشد تا به ورزشگاه بیایند و از یک فوتبال خوب و سرگرم کننده در کمال آرامش و با حضور تمام ستارگان تیم ملی ایران لذت ببرند.

کی روش درباره حواشی پیش آمده به خاطر صحبت‌های مک درموت مربی تیم ملی علیه حمید استیلی گفت: می‌دانیم که این پاسخ‌های هماهنگ شده از کجا آمده و می‌دانم که چه هدفی را دنبال می‌کنند و چگونه می‌خواهند در کار ما اخلال ایجاد کنند. انتقاد‌ها باید به سمت کسانی برود که با حرف‌های خودشان به دنبال ایجاد دودستگی در تیم ملی هستند. انتقاد‌ها باید به سمت کسانی برود که می‌خواهند از درون به تیم ملی ضربه بزنند.

کی روش: تیم ملی فوتبال باید دلیل اتحاد و همبستگی همه ی ما با یکدیگر باشد

او ادامه داد: تیم ملی ما تقریبا ۴۰ سال است که نتوانسته در جام ملت‌های آسیا به عنوان قهرمانی برسد و همین طور تیم المپیک ایران نیز تقریبا ۴۰ سال است که نتوانسته به المپیک بود. آیا فکر می‌کنید ما باید وقتمان را برای این مسائل کوچک تلف کنیم؟ اگر ما مشکل زمین و امکانات داریم باید به دنبال این باشیم که با تلاش زیاد آن را رفع کنیم و برای موفقیت بجنگیم. از رسانه‌ها درخواست می‌کنم تا هواداران فوتبال و تیم ملی در کنار یکدیگر نگه دارند، از تیم ملی و بازی که پیش رو داریم حمایت کنند. سرگرم شدن و لذت بردن از یک فوتبال خوب چیزی است که مردم می‌خواهند.

کی روش در مورد حواشی پیش آمده گفت: در زندگی، ۲ دسته افراد داریم، در دسته اول وقتی می‌بینم دوستی یک ماشین بسیار خوب سوار می‌شود، می‌گویم من نیز باید سخت تلاش کنم تا به یک ماشین بسیار خوب برسم. افراد دیگری هستند که وقتی با این صحنه رو به رو می‌شوند به این فکر می‌کنند که چکار کنند تا این ماشین را از دست دوستشان در بیاورند.

کی روش: تیم ملی فوتبال باید دلیل اتحاد و همبستگی همه ی ما با یکدیگر باشد

او در مورد فعالیتش در تیم ملی گفت: ما در تیم ملی فوتبال هر روز سخت کار می‌کنیم. ۱۶-۱۷ ساعت کاری در بعضی از روز‌ها تا بتوانیم بهترین راهکار‌ها را برای موفقیت تیم ملی کشف کنیم. ما نسبت به هیچ شخصی احساس حسادت نمی‌کنیم. ما به اندازه کافی سردرد‌های مخصوص به خودمان را داریم و دیگر احتیاجی نمی‌بینیم وقتمان را برای چنین بازی‌هایی تلف کنیم.

کی روش در مورد صحبت‌هایی که در مورد زمین تیم ملی و مصاحبه‌هایی که علیه او انجام شد گفت: استیلی مدیر تیم ملی امید است، او باید نظم را در تیمش در مورد کسانی که از درون تیمشان این صحبت‌ها را انجام می‌دهند ایجاد کند و تذکر بدهد. در تیم ملی فوتبال نظم و دیسیپلین به صورت کامل وجود دارد. ما در تیم ملی وقتی با رسانه‌ها صحبت می‌کنیم تحت نظارت فدراسیون فوتبال این کار را انجام می‌دهیم. اینکه در تیم‌های دیگر همه به صورت هماهنگ شده و با یک صدا به نمایندگی از شخصی که صورتش را به من نشان نمی‌دهد صحبت کنند، باعث می‌شود که رسانه‌ها و مردم اذیت شوند.

کی روش: تیم ملی فوتبال باید دلیل اتحاد و همبستگی همه ی ما با یکدیگر باشد

او ادامه داد: اگر این اتفاق درون تیم من می‌افتاد و شخصی با دروغ باعث اذیت شدن رسانه‌ها و مردم می‌شد، فورا اخراجش می‌کردم. دیگر در مورد این موضوع صحبت نمی‌کنم و خواهش می‌کنم که تمرکزتان را روی یک بازی زیبا مقابل بولیوی بگذارید. ما باید در آن روز به مهمانانمان که از بولیوی آمده اند خوش آمد بگوییم. باید نشان بدهیم که خوشحالیم و مردم را به ورزشگاه بیاوریم تا از یک فوتبال خوب لذت ببریم. تقاضا می‌کنم به من و بازیکنانم اجازه دهید که تمام تمرکزمان را روی بازی که پیش رو دارم بگذاریم.

کی روش در مورد مصاحبه حمید استیلی گفت: اگر استیلی و یا هر شخص دیگری مشکلی دارد دفتر ما همینجا است، تلفن‌های همراه من قابل دسترس هستند. چرا او باید مسائل را اینگونه به رسانه‌ها بکشاند. امیدوارم همه متوجه این موضوع شوند که ما اینجا هستیم تا باعث خوشحالی و غرور مردم ایران شویم.

او در پاسخ به این سوال که برای راه نیافتن حواشی به تیم چه برنامه‌ای دارد گفت: ۲ موضوع بسیار مهم وجود دارد، اول اینکه سخت کار کنیم و دوم اینکه لبخند بزنیم.

کی روش: تیم ملی فوتبال باید دلیل اتحاد و همبستگی همه ی ما با یکدیگر باشد

کی روش در مورد صحبتی که گفته بود پک از میراث من در ایران خواهد بود گفت: میراث من در پک نیست. میراث من در سخت کار کردن و متعهد بودن است که برای فدراسیون فوتبال و کشور ایران انجام دادم. ۲ موضوع اینجا وجود دارد، من می‌توانستم در آن زمین قدم بزنم و به مانند بقیه بگویم چه زمین خوبی همه چیز عالی است و این بهترین زمین دنیا است، اما من نقطه نظر‌های خودم را دارم و سخت کار می‌کنم و دست از تلاش کردن نمی‌کشم. منابعی که در پک هزینه شد از زحمات بازیکنان تیم ملی بعد از جام جهانی ۲۰۱۴ تهیه شد. وقتی من صحبت از میراثم می‌کنم از کار و عملی که انجام داده ام صحب می‌کنم.

او ادامه داد: وقتی صحبت از میراثم می‌کنم یعنی صحبت از کار و عمل و تعهدی که انجام دادم، است. می‌دانید که چطور پک شروع شد؟ من و همکاران دیگرم ساختمان آنجا را خودمان طراحی کردیم، تک به تکه آن را. شما ۸ سال پیش اینجا بودید وقتی که من آمدم آنجا چه چیزی بود؟ سنگ و خاک بود. امروز مکانی است برای کار کردن بازیکنان نه برای من. همانطور که عرض کردم شفر، پروین و دایی اینجا حضور داشتند و با آن‌ها صحبت کردم و گفتم در این مجموعه و امکانات برای بازیکنان فوتبال باز است. اواسط این فرآیند یک شخصی این امکانات را گرفت و باز هم بنده تلاش کردم که توضیح بدهم که این مجموعه بسیار بهتر از آن گزینه قبلی است. من نمی‌گویم که بقیه اشتباه کردند، من می‌گویم اولویت داریم و اولویت ما در این مجموعه بود.

کی روش: تیم ملی فوتبال باید دلیل اتحاد و همبستگی همه ی ما با یکدیگر باشد

کی روش در پایان گفت: ما در یک مرحله دیگر هستیم ۴۰ سال است که قهرمان جام ملت‌ها نشدیم و بیشتر از ۴۰ سال است که نتوانستیم به المپیک برویم. واقعا خیلی کار داریم که انجام دهیم. بیاییم چشمانمان را به آینده بدوزیم و دست به دست هم دهیم تا کار کنیم، ولی باید با آن‌هایی هم که می‌خواهند مخل کار ما شوند برخورد کنیم و نگذاریم کنار ما باشند. وقتی زمانی شد که آن‌ها کار کنند بیایند لذت ببرند. دوستان من در رسانه از شما عاجزانه خواهش می‌کنم کاری کنید تا هواداران فوتبالی که بعد از پیروزی ما در جام جهانی در خیابان‌ها بودند به ورزشگاه بیایند و از فوتبال ایران و بولیوی لذت ببرند. مسائل دیگر را کوچک و به هدف اصلی‌مان توجه کنیم. به شما قول می‌دهم هیچکس افسوس حضورش در استادیوم را نخواهد خورد.


بیشتر بخوانید: کی‌روش پنالتی زن شماره یک/ ملی پوشان فوتبال ایران پا به توپ شدند +تصاویر

استیلی:خانواده فوتبال در مسیر آرامش به تیم های ملی کمک کنند

مشاور فنی تیم های ملی فوتبال مشخص شد


انتهای پیام/

صحبت های کی روش در حاشیه تمرین تیم ملی فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار