معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: تغذیه سالم و صحیح باید در مدارس آموزش داده شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی نواداد، معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل امروز در مراسم بزرگداشت روز جهانی غذا که به مناسبت فرا رسیدن ۲۴ مهرماه( ۱۶ اکتبر) در اردبیل برگزار شد افزود: اگر علت بسیاری از این بیماری‌‌ها را مورد بررسی قرار دهیم٬ در واقع ناشی از سبک زندگی غذایی و تغذیه ناسالم است که باید در این رابطه اقدامات لازم در رابطه با فرهنگسازی مناسب صورت بگیرد.

وی گفت: آموزش و پرورش نقش حائز اهمیتی در این رابطه دارد چرا که باید آموزش استفاده از تغذیه سالم و صحیح از مدارس و در سنین پایه به دانش آموزان آموزش داده شود و از کودکی استفاده از تغذیه سالم را یاد بگیرند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل تصریح کرد: ارتقای سلامت جامعه زمانی محقق می‌شود که از برنامه و رژیم غذایی سالم در تغذیه روزانه خود بهره‌مند شویم که آموزش به آینده‌سازان کشور در این رابطه بسیار اهمیت دارد.

نواداد بیان کرد: باید استفاده از تولیدات کشاورزی و غذایی سالم در استان اردبیل فرهنگ‌سازی شده و استفاده از غذاهای مضر در سفره‌های خانگی مردم کاهش پیدا کند تا در آینده شاهد ایجاد مشکلات و بیماری‌های ناشی از استفاده مواد غذایی ناسالم نباشیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز اظهار داشت: در سال گذشته 726 مورد بازرسی و نظارت از کارگاه های تولید مواد غذایی استان اردبیل انجام و 800 مورد نمونه برداری از این واحدها انجام شد. 

محسن ارزنلو گفت:در 6 ماهه نخست امسال 387 مورد بازرسی از واحدهای تولید مواد غذایی در استان اردبیل داشتیم که نمونه برداری نیز انجام شده و بررسی می شود.

وی افزود: در راستای اجرای طرح PMS از محصولات تولیدی سایر استان‌ها نیز که در استان اردبیل عرضه می‌شوند٬ نمونه برداری ها برای تأیید سلامت این مواد غذایی انجام می شود و در صورت مشاهد مشکل٬ از طریق وزارت خانه و مکاتبه با استان مورد نظر٬ این موضوع مطرح می‌شود.

ارزنلو تصریح کرد: برای ارتقای سلامت و ایمنی مواد غذایی در استان اردبیل٬ طرح پایش و پالایش برچسب‌گذاری محصولات غذایی٬ آشامیدنی٬ آرایشی و بهداشتی و نیز طرح اجرای دستورالعمل درج نشانگر رنگی تغذیه در محصولات تولیدی استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ع

برگزاری روز جهانی غذا در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار