مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از تخصیص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری دراستان خبر داد.

ذاکری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، گفت: ۲۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری دراستان تخصیص یافت.

وی افزود: تا پایان سال عملیالت آبخیز داری و آبخوان داری در ۲۳ حوزه و در سطح ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی استان اجرایی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: با اجرای طرح‌های آبخیز داری و آبخوان داری در استان علاوه بر پیشگیری از سیل، کاهش خسارات و حفاظت خاک پوشش گیاهی و منابع آبی تقویت می‌شوند.

ذاکری با اشاره به اجرایی شدن عملیات ۲۰۰ طرح آبخیز داری دراستان تا پایان سال گفت:از ابتدای سال تا کنون عملیات احداث بیش از ۱۰۰ طرح آبخیزداری و آبخوان داری دراستان اجرایی شده است.

وی افزود: با اجرای این طرح‌ها حدود ۸۰ میلیون مترمکعب از روان آب‌ها ذخیره می‌شود، که این امر سبب تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی، افزایش دبی چاه‌ها و قنوات، توسعه و تقویت کشاورزی و پوشش گیاهی، اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با اشاره به اجرای طرح‌های بیولوژیک آبخیزداری افزود: در اجرای این طرح از گونه‌های سازگار بومی که با شرایط کم آبی سازگار هستند و با شرایط خشکی محیط در مناطق مختلف کشور مقاوم هستند استفاده می‌شود که عمده این‌ها گونه‌های بومی هستند.

امسال  دویست میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه طرح های آبخیز داری کشوربا هدف مدیریت رواناب ها ، کنترل سیلاب‌های فصلی و مقابله با پیامد‌های ناشی از سیل، خشکسالی و کم آبی  تخصیص یافته است.

انتهای پیام/ر

 

توسعه طرح های آبخیزداری در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.