دولت برای قیمت بنزین چه برنامه‌ای دارد؟

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش قیمت بنزین توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سید کاظم دلخوش ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «طبق قانون دولت مجوز افزایش قیمت بنزین را دارد»، گفت که در حال حاضر دولت به دنبال سهمیه بندی بنزین است و باید در این جهت برنامه ریزی کند.


بیشتربخوانید : کارت سوخت در مسیر بازگشت!


سید کاظم دلخوش اظهار کرد: به دلیل اختلاف قیمت بسیار زیاد قیمت بنزین در کشور ما با کشور‌های همسایه بخش زیادی از سوخت کشور ما قاچاق می‌شود. در حالیکه این منابع متعلق به همه ملت هستند، اما متاسفانه از آن‌ها سوء استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت حقوق مردم خاطرنشان کرد: ما در عین حالی که می‌خواهیم دولت دست به افزایش قیمت بنزین نزند می‌خواهیم برای جلوگیری از قاچاق سوخت برنامه عملی داشته باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه «دولت به دنبال سهمیه بندی بنزین است» تصریح کرد: دولت در حال حاضر باید در این زمینه برنامه ریزی کند. اگر قیمت بنزین در سهمیه بندی افزایش نیابد، قاچاق سوخت هم ساماندهی خواهد شد.

دلخوش یادآور شد: در واقع دولت این امکان را دارد که قیمت فعلی بنزین را برای سهمیه در نظر بگیرد تا جلوی قاچاق گرفته شود و مازاد آن را با قیمت آزاد در اختیار مردم قرار دهد.

وی در پایان تاکید کرد که طبق قانون دولت اجازه سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین را دارد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

دولت اجازه گران کردن قیمت بنزین را دارد؟

برچسب ها: اخباراقتصادی ، سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
چطور ممکنه این همه سوخت از مرز قاچاق بشه؟ بهتر نیست نظارت مرزها افزایش پیدا کنه ؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۳۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
چند پالایشگاه در غرب وشرق احداث کنیم.فراو رده های سوختی را به وسیله مرزنشینان صادر کنیم .هم اشتغال زایی می شه هم جلوی قاچاق گرفته میشه .یک قطره نفت خام صادرنکن درامد دولت زیاد وامنیت پایدار درست می گردد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
بخدا ما مردم گناه نداریم ؟؟؟؟
کم گرونی شده که باز میخواین قیمتا بره بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
درآمد قشر کارمنو کارگر به یک دهم کاهش پیدا کرده دیگه تحمل گرانی کرایه تاکسی و اتوبوس و بالارفتن دوباره قیمت ها به علت گرانی سوخت رو نداریم بنزین و گازوئیل کالاهای هستند که تمام محصولات از شیر مرغ و تا جون آدمیزاد به اون بستگی داره نکنید این کارها رو نکنید و لله روز قیامت نمیتونید جواب این مردم رو بدید ولله قسم نمیتونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
به خدا که قلبم به درد میاد از این همه بی مدیریتی و غصه خوردن مردم
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد رادمهر
۱۵:۲۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
بهتر است به جای سهمیه بندی و دو نرخی کردن بنزین؛ دولت یک تصمیم اساسی سه مرحله ای اختصاص کند: 1- آزاد سازی قیمت بنزین و نفت گاز به قیمت فوب خلیج فارس. 2- پول نصف بنزین تولیدی روزانه به همه مردم ایران به صورت یارانه در ابتدای هر ماه اختصاص یابد( پول 15 لیتر به حساب همه مردم ایران واریز شود حدود 90000 تومان).3 - نصف دیگر تولید در مرزها به کشورهای همسایه به صورت ارزی صادر شود و پول آن صرف توسعه حمل و نقل عمومی، نوسازی پالایشگاه ها شود. 4- از مصرف کننده واقعی عوارض ناحیه ای یا منطقه ای( بین 3( شهرهای کوچک) تا 10 در تهران( و کلان شهرهای آلوده) درصد قیمت هر لیتر بنزین) دریافت شود و پول آن صرف هزینه های بهداشت و سلامت جامعه، مدارس و محیط زیست شهر یا ناحیه شود. با این راه کار هم عدالت اجتماعی، هم مصرف بهینه و کاهش آلودگی شهر و قاچاق آن ممکن می شود. در حال حاضر تولید هر لیتر بنزین از صفر تا صد آن حدود 4000 تومان برای دولت هزینه دارد. قیمت واقعی بنزین لیتری حدود 6000 تومان باید باشد. مطمئن هستم با این راه کار هم عدالت و هم مصرف بهینه و هم کاهش قاچاق برقرار میشود
آخرین اخبار