کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:هوای هرمزگان از فردا دوشنبه تا پایان هفته بارانی است.

مرضیه سی سی پور کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس گفت: هوای هرمزگان از روز دوشنبه تا پایان هفته بارانی است.

وی افزود:به علت وجود امواج تراز میانی از ساعات بعداظهر امروز یکشنبه ۲۲ مهرماه تا چهارشنبه در مناطق مرکزی بندرعباس، شرقی و شمال استان پدیده بارش همراه با رگبار و رعد و برق پراکنده حاکم است.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:بارندگی‌ها از عصر امروز در ارتفاعات شمالی و مرکزی استان آغاز می‌شود و فردا دوشنبه با بارندگی در مناطق مرکزی بندرعباس و شمال و در برخی ارتفاعات استان ادامه می‌یابد.

 مرضیه سی سی پور افزود:بارش‌ها در روز سه شنبه همراه با رگبار و رعد و برق در بندرعباس ادامه دارد و در روز چهارشنبه با رگبار‌های پاییزی در مناطق شمالی استان در شهرستان حاجی آباد پایان می‌یابد.

وی گفت: با توجه به تقویت سامانه بارشی در استان‌های همجوار کرمان و فارس احتمال سیلاب شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در مناطق شمالی استان وجود دارد.

سی سی پور گفت: در جزایر هرمزگان نیز از روز پنج شنبه با توجه به تاثیر موج جنوبی شاهد بارش‌های پاییزه همراه با رگبار، رعد و برق و افزایش باد خواهیم بود.

وی افزود: در محدوده دریایی تنگه هرمز نیز  روز‌های دوشنبه و سه شنبه در ساعات بعداظهر افزایش باد جنوب غربی تا حداکثر سرعت ۳۸ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌شود که این روند خللی در تردد‌های دریایی در قشم و بندرعباس ندارد.

انتهای پیام/ف

بارش باران در هرمزگان از فردا

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.