نماینده مردم شهرستان های کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی ، مبنای توسعه اقتصادی کشور را نیروی انسانی دانست و گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این راستا نقش مهم و موثری دارد.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛    حسن سلیمانی در نشست با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیاستگذاری و برنامه ریزی به منظور تنظیم روابط کار، بررسی و رفع مسایل و مشکلات جامعه کارگری، تنظیم روابط کارگری و کارفرمایی با بهره گیری از ساز و کارهای سه جانبه گرایی در راستای سیاست حفظ و صیانت از نیروی کار را در راستای توسعه اقتصادی کشور برعهده دارد.

عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه همچنین در خصوص دستگاه های اجرایی وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: براساس الزام های مدیریت خدمات کشوری ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان ها تولیت رفتار دستگاه های اجرایی وابسته به وزارت را بر عهده دارد و دستگاه های وابسته به وزارت در استان ها در تمام امور محوله با ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید هماهنگی و همراهی لازم را داشته باشند.
سلیمانی تعاون را بخش اساسی توسعه اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: به بخش سوم اقتصاد جمهوری اسلامی یعنی تعاون، به عنوان بخش اساسی اقتصاد باید توجه ویژه ای شود و تشکیل تعاونی های سهامی و توسعه عمران شهرستانی که هویت سرمایه گذاری در شهرستان ایجاد می کند، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه بر لزوم توجه به برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: مسئولان باید تکالیف دستگاه اجرایی خود در تمام زمینه ها از برنامه ششم احصاء کرده و براساس احکام برنامه تدوین شده فعالیت کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه نیز در این نشست گفت: براساس گزارش های واصله از وزارت متبوع، استان کرمانشاه در زمینه ایجاد اشتغال در رتبه اول کشوری با بیش از 85 درصد جذب اعتبارات ابلاغی از محل تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به مبلغ 150 میلیارد تومان را کسب کرده است.

حسن عزیزی همچنین در خصوص تدوین سند اشتغال شهرستان ها نیز افزود: براساس این سند، تکلیف هر شهرستان برای ایجاد اشتغال مشخص شده و مدیران شهرستانی باید براساس این سند برای ایجاد و تثبیت اشتغال برنامه ریزی نمایند.

وی اظهار داشت: کارکنان این اداره کل آمادگی کامل برای اجرای برنامه های هدفمند نظام جمهوری اسلامی در قالب برنامه ششم توسعه کشور برای خدمت بهتر به مردم را دارند و انشاالله با همراهی نمایندگان مردم بتوانیم آنچه که ادای دین است را به نحو شایسته به انجام رسانیم.

انتهای پیام/ز

آمادگی کامل برای اجرای برنامه های هدفمند نظام جمهوری اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.