پروژه عمرانی شهرک امام حسین بافق در بی تدبیری مسئولان بلاتکلیف مانده است و برای تکمیل این شهرک نهاد‌ها به یکدیگر پاس کاری می‌کنند.

به  گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ شهرک امام حسین بافق، محدوده‌ای با ۴۰۰ قطعه زمین در سال ۸۲ از سوی مسکن و شهرسازی تحویل شرکت تعاونی مسکن سنگ آهن مرکزی بافق شده تا طبق مصوبات و مقررات آماده سازی اولیه آن انجام و تحویل شهرداری شود.

حالا پس ازگذشت ۱۵ سال از واگذاری زمین به مردم، ساخت ساز‌ها انجام شده، اما مشکلات ساکنان این شهرک تمامی ندارد نارضایتی‌هایی که بیشتر مربوط به تعیین تکلیف تحویل این شهرک به شهرداری و انجام نشدن تعهدات مسئولان مربوطه است.

مشکلات شهرک امام حسین (ع) بافق ۱۵ ساله شد

مدتی است که ساکنان شهرک امام حسین بافق از مشکلات متعدد این شهرک سخن می‌گویند از نبود ورودی مناسب گرفته تا بوی نامطبوع زباله در کنار خانه ها که ساکنین این منطقه را با مشکلاتی روبه رو کرده است.

مشکلات شهرک امام حسین (ع) بافق ۱۵ ساله شد

زمین‌های شهرک امام حسین بافق حدود ۱۵ سال پیش به شرکت تعاونی مسکن سنگ آهن مرکزی واگذار شده است به گفته مدیر عامل شرکت تعاونی مسکن سنگ آهن مرکزی این شرکت تمامی تعهدات خود را طبق مصوبات سال ۸۲ انجام داده و برای تحویل این شهرک به شهرداری اقدام کرده است.

با این حساب مشکلات متعدد این شهرک نارضایتی ساکنان را بدنبال داشته است و باعث شده تا برای رفع مشکلات چندین بار به مسئولان مربوطه مراجعه کنند، اما تا به حال پاسخی نگرفته اند.

یکی از شهروندان بافقی نبود دور برگردان مناسب برای ورودی این شهرک را یکی از مشکلات ترافیکی  بیان کرد و گفت: این شهرک سه ورودی دارد، اما قابل استفاده نیست و همچنین بسیاری از کوچه‌های این منطقه بدون آسفالت است.

مشکلات شهرک امام حسین (ع) بافق ۱۵ ساله شد

او می گوید: نامرتب بودن نام گذاری کوچه‌ها و روشنایی نامناسب از دیگر مشکلات این شهرک است.

دیگر شهروند بافقی از مشکلات این شهرک برای کودکان می‌گوید: مسیر مناسبی برای رفت و آمد کودکان وجود ندارد باتوجه به اینکه به برخی نهاد‌ها مراجعه کرده ایم، اما هیچ کدام پاسخگو نبودند.

وی می افزاید: این شهرک هیچ گونه امکاناتی از قبیل: مدرسه، فضای سبز مناسب و یا مسجد ندارد و حتی برای جمع آوری زباله‌ها ماشین مربوطه به داخل کوچه‌ها نمی رود و باید زباله‌ها سر کوچه گذاشته شود که بوی نامطبوعی این منطقه را فرا گرفته و چهره شهرک را زشت کرده است.

مشکلات شهرک امام حسین (ع) بافق ۱۵ ساله شد

یکی دیگر از ساکنان این شهرک می گوید: زمین های رها شده خاکی است ، مهمترین مشکل ما کم بود فضای سبز است کودکان به خاک حساسیت دارند و باید فضای سبز مناسبی در این شهرک ایجاد شود.

پاس کاری نهاد‌ها برای تکمیل این شهرک 

باتوجه به اینکه این شهرک قدیمی‌ترین شهرک شرکت سنگ آهن مرکزی است، اما از لحاظ زیرساختی قابل مقایسه با دیگر شهرک‌های سنگ آهن نیست.

یکی دیگر از ساکنان این شهرک با بیان اینکه امکانات زیرساختی این شهرک قابل مقایسه با شهرک‌های دیگر شرکت سنگ آهن مرکزی نیست گفت: برای تکمیل این شهرک نهاد‌ها به یکدیگر پاس کاری می کنند و در این رابطه کسی جوابگو نیست.

 دیگر ساکن این شهرک می‌افزاید: از شهرداری هرگونه مجوز و پروانه کسب گرفته ایم و جریمه‌ها را پرداخت کرده ایم، اما برای رفع مشکلات این منطقه هیچ گونه اقدامی نمی‌کنند برای حل مشکلات این شهرک نمی‌دانیم به کدام اداره مراجعه کنیم.

یکی دیگر  از ساکنان شهرک امام حسین با بیان اینکه تاکنون هیچ کدام از ارگان‌ها این شهرک را تحویل نگرفته اند گفت: آمادگی سازی اولیه که بر عهده تعاونی مسکن بوده صورت گرفته، اما مابقی کار مانده است.

وی می گوید: برخی از مصوبات صورت جلسه سال ۹۶ مبنی بر تکمیل این شهرک انجام نشده است و ما نمی دانیم که به کدام اداره برای پیگیری مشکلات مراجعه کنیم.

خواجه مبارکه  رئیس تعاونی مسکن شرکت سنگ آهن مرکزی بافق  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛گفت: برای بررسی مشکلات از این شهرک بازدید می‌کند و توضیحاتی را پیرامون مباحث مطرح شده ارائه می‌دهد.

خواجه مبارکه با بیان اینکه این شهرک سال ۸۲ با ۴۰۰ قطعه زمین به تعاونی مسکن سنگ آهن مرکزی واگذار شده است گفت: از این تعداد ۱۰۰ قطعه زمین به ارگان‌ها واگذار شده است.

وی به تشریح تعهدات مصوبه در سال ۸۲ پرداخت و تصریح کرد: زیرسازی خیابان ها، بلوک گذاری، آسفالت معابر داخلی و راه اندازی شهرک از مصوبات صورت گرفته می‌باشد که از سوی این نهاد انجام شده است.

رئیس تعاونی مسکن شرکت سنگ آهن مرکزی  با بیان اینکه در اسفندماه سال گذشته صورت جلسه‌ای در رابطه با مشکلات ساکنان شهرک نوشته شده است گفت: طی نشستی مقرر شد که روشنایی شهرک را اداره برق و بلوک گذاری و زیرسازی جاده را تعاونی مسکن انجام دهد که به مدت ۲۰ روز پس از صورت جلسه ،۲/۱۲/۱۳۹۶، بلوک گذاری و آسفالت برخی کوچه‌های نیمه تمام به اتمام رسید و تمامی تعهدات تعاونی مسکن انجام شد.

وی افزود: در این راستا اعلام شده که تعهدات تعاونی مسکن به اتمام رسیده و از شهرداری تقاضا شد که شهرک را تحویل بگیرد اما اقدامی صورت نگرفت و از شهردار درخواست دارم که نسبت به تحویل شهرک اقدام و مساعدت کند.

ایجاد مرکز فرهنگی و مذهبی در شهرک

کاظم فتوحی رئیس راه و شهرسازی بافق  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: تشریفات واگذاری زمین با کاربری مذهبی برای ایجاد مرکز فرهنگی و مذهبی در این شهرک انجام شده و بزودی به شهروندان واگذار داده می‌شود.

فتوحی افزود: تمامی تعهدات اداره تعاونی مسکن و راه و شهرسازی انجام شده است که آخرین اقدامات در این رابطه ایجاد مرکز فرهنگی و مذهبی در شهرک است.

مشکلات شهرک امام حسین (ع) بافق ۱۵ ساله شد

شهرک به طور رسمی تحویل شهرداری نشده است

سید علی نوروز زاده شهردار بافق  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛گفت: شهرداری تمامی فعالیت‌ها و مصوبات مربوطه را انجام داده و شهرک هنوز به طور رسمی به شهرداری تحویل داده نشده است.

نوروز زاده با اشاره به اینکه هیچ کدام یک از تعهدات شهرداری بر زمین نمانده است افزود: این تعهدات شامل زیرسازی و آسفالت معابر، نام گذاری و نصب تابلو، ورودی شهرک و ایجاد فضای سبز است.

مشکلات شهرک امام حسین (ع) بافق ۱۵ ساله شد

وی ادامه داد:خاک برداری و تعویض خاک که مربوط به فضای سبز این شهرک است در فصل مناسب بهمن ماه انجام می‌شود.

شهردار بافق افزود:بخشی از عملیات آماده سازی شهرک را شرکت تعاونی مسکن انجام داده، اما قسمت عمده عملیات اجرایی آماده سازی با توافق دستگاه‌های اجرایی ،فرمانداری، شهرداری و سنگ آهن،باید تکمیل شود.

هرچند در این پیگیری نوعی بلاتکلیفی بین خود مسئولان آشکار است، اما حالا باید منتظر ماند، پیگیری‌ها و اقدامات مسئولان برای رفع مشکلات شهرک امام حسین بافق تاکی می‌تواند به انتظارات و گلایه‌های ساکنان این شهرک پایان دهد.

انتهای پیام/ی

گزارش از پریسا رجبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.