وزارت داخله افغانستان از آغاز ماموریت 50 هزار نیروی امنیتی برای تامین امنیت انتخابات خبر داد.

آغاز ماموریت 50 هزار نیروی امنیتی، برای اولین تجربه افغانستان در تامین امنیت انتخاباتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نجیب دانش، سخنگوی وزارت امور داخله/ کشور افغانستان از آغاز ماموریت 50 هزار نیروی امنیتی این کشور برای تامین امنیت انتخابات خبر داد.

وی بیان داشت که تمام مواد حساس انتخابات از کابل به مراکز ولایات منتقل شده و روند انتقال آن، از مراکز ولایات به ولسوالی ها آغاز يافته است.

سخنگوی وزارت امور داخله/ کشور افغانستان تاکید کرد که پنجاه هزار تن از نيروهاى امنيتى که ۴۵ هزار تن آنها را پلیس و باقی را منسوبین وزارت دفاع ملی و امنیت ملی تشکیل می دهند، در مناطق مختلف ولايات افغانستان براى تامين امنيت انتخابات مستقر شوند.

وی گفت که در هر مرکز رای دهی ۲۰ تن از نیروهای امنیتی موظف شده و در اطراف مراکز رای دهی نیز نیروها مستقر می شوند تا مردم در فضای امن در این پروسه ملی شرکت کنند.

دانش افزود که نیروهای ذخیره نيز در ولایات و مرکز آماده اند که در صورت نياز از آنها نیز براى تامين انتخابات استفاده خواهد شد.

به گفته وی، انتخابات پارلمانی پیش رو در ۲۸ میزان/ مهر، اولین انتخاباتی است که از لحاظ امنیتی مدیریت آن را نیروهای امنیتی افغان بر عهده دارند.

سخنگوی وزارت امور داخله/ کشور افغانستان اظهار داشت: «نیروهای امنیتی به هیچ کسی اجازه نمی دهند که در پروسه انتخابات مداخله و تقلب نماید، نیروهای امنیتی در سه کمربند وظیفه گرفته اند تا امنیت روز انتخابات را تامین کنند.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.