استاد برجسته فیلم‌نامه‌نویسی کشور گفت: بسیاری از ابعاد شخصیتی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران هنوز برای مردم شناخته شده نیست و باید در پی کشف آن باشیم و با زبان هنر آن را عرضه کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل ازروابط عمومی موسسه تنظیم و نشر آثار امام (س) اصفهان ، سومین کارگاه فیلمنامه‌نویسی دومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح الله با حضور نصرالله قادری استاد برجسته نمایشنامه‌نویسی کشور درنگارستان امام خمینی (س) برگزار و با استقبال هنرمندان مواجه شد.

این استاد نمایشنامه‌نویسی ، به زندگی پرفراز و نشیب امام (ره) اشاره و اظهار کرد : نگاه امام خمینی (ره) به اشرافیت می‌تواند سرلوحه امور امروز ما باشد ، امام آزادی را برای ما معنا کرد و نباید از اندیشه‌های او دور شویم.

وی زبان هنرمند را عامل بیانی دانست که می‌تواند به زیباترین شیوه حقایق را بیان کند و افزود: شخصیت امام (ره) هنوز برای ما شناخته شده نیست ، بسیاری از ابعاد شخصیتی بنیان‌گذار انقلاب مغفول مانده است و باید در پی کشف آن باشیم و با زبان هنر آن را عرضه کنیم.

استاد فیلم‌نامه‌نویسی این کارگاه ذهن خلاق را عامل برون‌رفت نویسندگان از درگیری‌های داستانی معرفی کرد و گفت : باید به دوران کودکی خود نگاهی بیندازیم تا با موضوع خلاقیت آشتی کنیم ، ذهن خلاق کودکان داستان‌پردازی را با خود به همراه دارد و ما باید این هدیه الهی را باز بیاموزیم.

وی در ادامه گفت: مفاهیم زیبا بشری از طریق داستان انتقال پیدا می کند و خداوند در کتاب‌های آسمانی مفاهیم مهم را به زبان داستان بیان کرده است و داستان‌پرداز بی بدیل حقیقت خداوند متعال است.

قادری ضعف دنیای امروز فیلمنامه نویسی و نمایشنامه‌نویسی را داستان‌پردازی دانست و اظهار داشت : بازی کردن به ما قواعد داستان‌نویسی را می‌آموزد ، تلاش در راه معرفی شخصیت اسطوره ایران می‌تواند راهگشایی برای آیندگان باشد.

انتهای پیام/م

برگزاری سومین کارگاه فیلمنامه‌نویسی جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح الله در نگارستان امام خمینی (س) اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.