هفتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان همدان با رونمایی از ۳ طرح پزشکی برگزار شد.

رونمایی از ۳ طرح پزشکی در هفتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان همدان /حمایت ۵۰۰ میلیون ریالی از طرح‌های دانش بنیان کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، هفتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان همدان با حضور نخبگان علمی، فرهیختگان، اساتید برتر دانشگاهی و مخترعین برتر بسیجی در تالار قرآن همدان برگزار شد.

ولی ابراهیمی، مسئول سازمان علمی و پژوهشی بسیج انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: با توجه به آن که امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «رونق تولید ملی» نامگذاری شده است سعی کرده ایم از طرح‌های جدید و نوآورانه نخبگان علمی و بسیجی استان همدان حمایت مالی و تحقیقاتی انجام دهیم تا علاوه بر اشتغال زایی برای جوانان، با ساخت دستگاه‌های جدید وابستگی کشور را به فناوری‌های کشور‌های خارجی قطع نماییم. 

ابراهیمی افزود: در  این همایش نیز از ۳ طرح لارنسکوپ، دیاموند (میکرو موتور جراحی چشم) و اسپونج که برای اولین بار در کشور توسط مخترع همدانی ساخته شده بود رونمایی شد.

پرویز محمود آبادی مخترع و سازنده این وسایل در مورد عملکرد این دستگاه‌ها گفت: لارنسکوپ یک دستگاه حنجره بین می‌باشد که هم اکنون در تمام اتاق عمل‌ها و بیمارستان استفاده می‌شود. وی افزود: این دستگاه را معمولا بعد از استفاده ضد عفونی می‌کنند و برای بیمار نیز از همین وسایل استفاده می‌کنند؛ از آنجایی که ممکن است بیماری که از این دستگاه برای تشخیص بیماری اش استفاده می‌شود به بیماری خاصی دچار شده باشد بیمار بعدی را با مشکل مواجعه نماید به همین دلیل ما توانسته ایم برای اولین بار در جهان با استفاده تیک نیک‌های خاص لوله‌های این دستگاه را به صورت یکبار مصرف بسازیم و قابلیت‌های شارژی این دستگاه را نیز ارتقا بدهیم.

محمودآبادی در مورد دستگاه دیاموند (میکرو موتور جراحی چشم) نیز گفت: این دستگاه توسط کشور‌های اروپایی ساخته می‌شود و در اتاق‌های جراحی چشم استفاده می‌شود. بنده خوشبختانه برای اولین بار در کشور موفق شده ام این دستگاه را در داخل کشور با طراحی بهتر و بهبود عملکرد در موتور آن طراحی و به بهره برداری برسانم. وی در مورد ویژگی‌های دیاموند داخلی گفت: این دستگاه هم اکنون با یک سوم قیمت خارجی به فروش می‌رسد و تا یک سال توسط شرکت گارانتی می‌شود و خدمات پس از فروش دارد.

مخترع همدانی در مورد نحوه عملکرد اسپونج نیز گفت: این وسیله در واقع یک قلم کوچکی است که در اتاق‌های عمل برای خشک کردن مجرای اشکی به کار می‌رود و هم اکنون نمونه خارجی آن در کشور استفاده می‌شود. هر قلم برای بیمار حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ هزار تومان هزینه دارد، ما توانسته ایم این اسونچ‌ها را با کیفیت بالاتر و یک دهم قیمت نمونه خارجی بسازیم؛ این وسیله تاییدیه جراحان چشم استان همدان را کسب نموده است.

دکتر بابک عبدالملکی مسئول بخش حمایت سازمان علمی و پژوهشی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: برای تجاری سازی طرح‌های مبتکران و مخترعین مراکز نوآوری و شتاب دهی در دستور کار سازمان بسیج قرار گرفته است در این راستا با همکاری و تعامل سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های دولتی و لشکری، امید می‌رود بتوانیم در زمینه تجاری سازی طرح‌ها و تبدیل آن به ثروت قدم‌های موثری برداریم.

مسئول بخش حمایت سازمان علمی و پژوهشی افزود: در مرکز رشد و فناوری علاوه بر حمایت ۷ میلیون تومانی از طرح‌های نخبگان علمی استان، کارگاه و آزمایشگاه به صورت رایگان در اختیار این افراد قرار می‌گیرد. همچنین طرح‌هایی که دارای نوآوری باشند می‌توانند تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال تحت حمایت مالی قرار بگیرند.

در  این آیین  از ۴۰ نفر از برترین‌های این جشنواره شامل نخبگان، اساتید، مخترعین و پرسشگران با اهدا جوایز تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ا

 

حمایت از طرح‌های نوآوری تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال

 

برچسب ها: بسیج ، اخبار نوآوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار