قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوری‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوری‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست. امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشک‌های جدید و مدرنی توسط نیرو‌های مسلح کشور رونمایی می‌شود که با معرفی هرکدام از آن‌ها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانی‌تر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایان‌تر می‌شود.

خانواده «شهاب» را باید نامدارترین نسل موشک‌های ایرانی دانست که در 3 رده شهاب 1، 2 و 3 تولید شده است.  این موشک‌ها که در انواع میان‌برد و دوربرد ساخته شده‌اند، می‌توانند به راحتی مواضع دشمنان احتمالی در منطقه را مورد هدف قرار دهند. خانواده موشک شهاب از سال 81 تاکنون به طور رسمی ساخته می‌شود. این موشک یک موشک میان برد بالستیک است که در ابتدای آزمایش‌ها، ۱۳۰۰ کیلومتر برد داشت، اما با تلاش مهندسان ایرانی بهینه شد و برد آن به ۲۱۰۰ کیلومتر رسید. آزمایش‌های این موشک از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۲ ادامه داشت و سرانجام در تیرماه سال ۱۳۸۲ رسماً به آمار موشک‌های ایرانی افزوده شد. این موشک از سوخت مایع برای تهیه نیروی پیشران استفاده می‌کند. این موشک برای نخستین بار در میدان آزادی و در هفته دفاع مقدس به نمایش همگان در آمد. 

سایه مرگ موشک بالستیک شهاب روی سر رژیم صهیونیستی

 پس از آزمایش موشک شهاب 3 در سال 1377 و اعلام مشخصات آن از جمله بُرد، نگاه دشمنان به توانایی موشکی ایران تغییر کرد، زیرا ارائه نمونه‌های جدیدتر از خانواده موشک های شهاب نشان دهنده رسیدن ایران به سطوح بالای فناوری موشکی بود که نوید محصولات مرگبارتری را در آینده می‌داد و این موضوع ترس دشمنان را چندین برابر می کرد. وزن موشک شهاب 3،  ۱۶ تن و قطر آن ۱٫۳ متر و طول این موشک در حدود ۱۶متر می‌باشد. وزن خشک این موشک ۲۱۸۰کیلوگرم است و قادر به حمل یک کلاهک ۷۶۰ تا ۱۰۰۰ کیلوگرمی می‌باشد. این موشک ها ۱۷ متر طول دارند و قادر هستند کلاهکی به وزن هِزار کیلوگرم را تا مسافت ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلومتر حمل کنند.

سایه مرگ موشک بالستیک شهاب روی سر رژیم صهیونیستی

در نمونه جدید شهاب، برد این موشک به 2200 کیلومتر افزایش و خطای هدف‌گيری که در نسل قبلی نسبت به برد آن ۸ در ده‌هزار بوده، در نسل جديد، به ۲ در ده‌هزار كاهش يافته است. موتور موشک شهاب۳، حدود 27هزار کیلوگرم نیروی رانش تولید می‌کند که برای طی مسافت دو هزار کیلومتر کافی است. راهکار افزایش برد موشک نیز استفاده از کلاهک‌های کم وزن‌تر است و به همین دلیل، وزن کلاهک‌های از ۷۶۰ تا هزار و 200 کیلوگرم متفاوت است. یکی از نکات جالب توجه موشک شهاب، دقت هدف‌یابی و رهگیری است که با کم ترین میزان خطا، هدف را منهدم می‌کند.

ارتش رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی بالغ بر 10 پایگاه هوایی مهم دارد. "تل نوف" ، "حتزار"، "حاتزوریم" و "بن گوریون" از جمله پایگاه های هوایی راهبردی ارتش اسرائیل در سرزمین های اشغالی است که با توجه به برد موشک بالستیک شهاب، در صورت هرگونه اشتباهی این پایگاه ها با این موشک ها نابود خواهد شد. 

سایه مرگ موشک بالستیک شهاب روی سر رژیم صهیونیستی

نکته جالب توجه خانواده شهاب سیستم اختصاصیِ ناوبری آنها است که موجب شده غربی ها ادعا کنند ایران این موشک‌ها را از کشور‌های دیگر تهیه کرده است؛ اما این سیستم ناوبری و الکترونیکی خانواده شهاب توسط متخصصان ایرانی تهیه شده و جای هیچ بحثی را باقی نگذاشته است. این سیستم علاوه بر آن که قدرت شناسایی و اصابت به اهداف را به گونه‌ای بسیار دقیق در اختیار ایران قرار داده، مکانیزمی دارد که موشک در صورت خروج از مسیر تعیین شده نیز می‌تواند آن را تصحیح کرده و به مسیر بازگشته و درصد اطمینان از برخورد را به نحو چشمگیری افزایش دهد.

نکته دیگر در خصوص بهینه سازی استفاده از موشک‌های شهاب، تغییر زاویه شارژ موشک شهاب است که از این پس با زاویه صفر با سطح افق مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تغییر موجب می‌شود تا فواصل آماده سازی شلیک موشک‌ها کم تر شده و قدرت متحرک سازی شلیک‌ها افزایش یابد تا شلیک‌هایی نامحدود در زمان‌های کوتاه را شاهد باشیم.

سایه مرگ موشک بالستیک شهاب روی سر رژیم صهیونیستی

پایگاه تحلیلی «بیزینس‌اینسایدر» در گزارشی به نقل از کارشناسان نظامی خود در خصوص توانمندی موشکی ایران می‌نویسد که ایران هم‌اکنون بزرگترین نیروی موشکی راهبردی در خاورمیانه را در اختیار دارد و آزمایش‎های مختلف سال‎های اخیر نشان می‌دهد که ایران در حال حاضر موشک‎های بالستیک کوتاه‌برد، میان‌برد وهمچنین موشک‎های کروز و راکت های بردِ بلند را در خاک خود تولید می‌کند.
 
این گزارش در ادامه می‌افزاید: ایران هزاران موشک با سوخت مایع از نوع شهاب 1 با  برد 300 کیلومتر، شهاب 2 با برد 500 کیلومتر، قائم با برد 500 تا 800 کیلومتر، شهاب 3 با برد1000 تا 2200 کیلومتر، و موشک قادر با برد 1500 تا 2000 کیلومتر در اختیار دارد.  برد این موشک‎ها به حدی است که می‌توانند پایگاه‌های نظامی آمریکا در همه جای خلیج فارس را با دقت بالا هدف قرار دهند، همچنین تمام خاک رژیم اشغالگر قدس در تیررس موشک‎های شهاب3 و قادر قرار دارد و " این یعنی اولین اشتباه رژیم صهیونیستی می تواند آخرین اشتباه آنها باشد".
 
سایه مرگ موشک بالستیک شهاب روی سر رژیم صهیونیستی
 
پس از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک‎های بالستیک ایران، وب‌سایت شبکه خبری «الجزیره» در گزارشی تحت عنوان «قدرت موشکی ایران» ضمن اشاره به اینکه موشک‎های بالستیک در خصوص نشانه‌گیری اهداف دوربرد و قدرت تخریبی نسبت به موشک‎های کروز یا جنگنده‌های سنتی مزایای نظامی بالایی دارند، نوشت که سرعت بالای موشک‎های بالستیک قدرت تخریبی این سلاح نظامی را بالا می‌برد و همچنین رهگیری این نوع موشک به شدت سخت است، حتی سامانه موشکی دفاعی بالستیک بسیار پیشرفته «آمریکن پاتریوت PAC-3» قادر به رهگیری آن نیست.
 
سایه مرگ موشک بالستیک شهاب روی سر رژیم صهیونیستی
کشور ما طی سال‌های اخیر توانسته‌  است طیف‌ متنوعی از موشک‌های بالستیک با ویژگی‌های متفاوت برای مقابله با انواع تهدیدات را طراحی و تولید کند که به همین سبب به یکی از قدرت‌های موشکی جهان و منطقه غرب آسیا تبدیل شده است. توانمندی نظامی و دفاعی کشور، بدون شک یکی از مهم ‏ترین محورهای راهبرد نظامی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تهدیدات است. همینطور بر اساس مولفه‌های قدرت، توان موشکی به عنوان یکی از مهمترین عامل بازدارنده تهاجم نظامی قرار دارد که کشور ما به خوبی از آن برخوردار است.
 
گزارش از علی قدمی
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۹ دی ۱۳۹۷
باید انقلابی در ساخت موشک که فعلا بصورت سنتی ساخته می شود صورت گیرد.مولتی هدف بودن موشک گام دوم ساخت ان است.زنده باد ایران قدرتمندوهوشمند.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۲:۲۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۷
ظهور ایران مقتدر در آخرالزمان تحقق یکی از وعده های قرانی و روایی است
Iran (Islamic Republic of)
اکبردرویشی
۱۹:۵۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
احساس غرور میکنم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۴۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
با سلام به همه
اقتدار هر قسمت از مملكت عزيزمان اقتدار كل ايرانه چه ارتش چه سپاه چه نيروي انتظامي و ... هيچ كدام هيچ تفاوتي با هم ندارند وظيفه مشترك همه شان دفاع از آب و خاك وطنه و همه شان سربازان وطن هستند. خواهشي از همه شما دارم ارتش و سپاه رو از هم جدا نددونيم اگر ميبينيم سپاه دارد موشك ميسازد و جلوي ديد است و بسيار هم مقتدر است ارتش هم بسيار مقتدر است و وظيفه اي متفاوت تر از اين دارد در جاي ديگر خداروشكر كه نيروهاي نظامي با اين اقتدار داريم كه به همه آنها افتخار ميكنيم. و اما مشكلات جامعه و ما جوانان و ديگر مردم هر كدام مربوط به مكان و ارگان خاصي است كه بايد به آنها رسيدگي شود. اللهم عجل لوليك الفرج به بركت صلوات بر محمد و آل محمد
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۷:۵۸ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
باید قوی تر و با دقت و با برد بیشتر بسازیم, مخصوصا دقت و قدرت وامریکا بمب مادر دارد روسیه بمب پدر ما باید موشکی بزرگتر از پدر و مادر بسازیم (خدای بمب ها)
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۷:۴۷ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
درود بردلاور مردان ایران اسلامی . درود بر شهید والا مقام تهرانی مقدم پدر موشکی ایران
Germany
ناشناس
۰۷:۳۶ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
وقتی صحبت از شهاب ایرانی می شود باعث غرور هر ایرانی می شود.
ولی وقتی صحبت از موشک‌های سپاه می شود عده‌ای در ایران خوشحال می شوند
Germany
ناشناس
۰۷:۳۶ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
وقتی صحبت از شهاب ایرانی می شود باعث غرور هر ایرانی می شود.
ولی وقتی صحبت از موشک‌های سپاه می شود عده‌ای در ایران خوشحال می شوند
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۶:۵۴ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
دریک کلام مختصرومفید :
بابااحساسی نشوید.والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۷ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر داعش و اسرائیل
Turkey
ناشناس
۰۴:۴۲ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
ننگ بر اسرائیل
France
Hadi kamali nasab
۰۳:۳۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
وظیفه هرایرانی پاسداری از کشورش و خاکش است اما من بادیدن وضع مردم و مشکلات هم وطن هام و دلسر د شدن اونا از وضع زندگی و ترس ازآینده فرزنداشون واقعا نگران میشم اگر امنیت شما فقط جسمی میبینی که آره حقبا تو اماامنیت جسمی بدون امنیت روحی روانی شغلی به هیچ دردی نمیخوره خوبه کمی خودمون و تکان بدهیم چطور میتونید نسبت بهشرایط سخت زندگی و بیکاری هم وطن ها شب و صبح کنی در آرامش . .یا اباصالح المهدی خودت به دادمان برس
United States of America
ناشناس
۰۱:۵۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۱:۳۹ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
سلام،زنده باد ایران و روح پدر موشکی ایران شاد باد و صلوات بر ارواح پاک همه شهدا
Iran (Islamic Republic of)
زاپاتا
۰۱:۳۴ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
زنده باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
کار صهیونیسم دیگر تمام است..
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۲۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
با درود بر سپاه عزیز. ممنونیم برای آرامشی که برای فرزندان ایران زمین آورده اید. خواهشا ارزانی را هم برایمان بیاورید. باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
ای کاش در زمینه مملکت داری و مردم داری یکم پیشرفت کنیم. دم نیروهای نظامی گرم که توی این زمینه پیشرفت کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
زمان زیادی نمانده که فلسطین رو از موشهای کثیف صهیونیست پاکسازی کنیم ما همه سرباز فاتح قلعه ی خیبریم، حیدریا امده ی فتحن
Iran (Islamic Republic of)
حسن عطادوست
۲۰:۲۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
آفرین برایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
زنده باد ایران
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
باعث افتخار و غرور هر ایرانی است
Iran (Islamic Republic of)
شهزاد روحانی
۱۸:۵۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
مااگر قدرتمند نبودیم از یمن سوریه عراق وافغانستان بدتر بودیم پس قدر امنیتی که حاصل خون هزاران هزار شهیده بدونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
این امنیته که من جوان ایرانی 10سال از خدمت سربازیم گزشته و هنوز نتونستم یه کار معمولی پیدا کنم که بتونم ازدواج کنم
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۸:۱۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
روح شهید حسن تهرانی مقدم نشالله همیشه شاد باشه ...
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۹:۰۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
مشخصات فنی و برد موشکهای شهاب که خبر جدیدی نیستند قبلا هم همه این ها را میدانستیم. (دم همه برادرای سپاهی و غیره گرم)
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۴۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
زنده باد سربازان گمنام امام زمان زنده و پایدار باد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انشاله که هر روز توانمندی موشکی و هوایی و سایر توانمندی ها پیشرفت چشم گیری داشته باشد . به کوری چشم دشمنان
Iran (Islamic Republic of)
دانشچو
۱۶:۳۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
امیدوارم نا امیدی از ذهن تمام مردم پاک شود و فقط از دشمنان نا امید باشند.
Germany
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
کاش موشک هایمان تا نیویورک و واشنگتن و لس اننجس برسه. . .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
ای کاش کسی پیدا میشد اقتصاد مملکت رو درست کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
موشکه که الان امنیت داری
Germany
ناشناس
۲۰:۲۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
وقتی موشک برسه به نیویورک بعد اون کاخ سیاه نشین ها جرات رجز خوانی و تهمت ناروا زدن به ما مردم صلح طلب را ندارند.میترسن از منو تو ایرانی . از پرچممون از اتحادمون از قدرتمون ....بلطف خدا از روزی ما ذره ای کسر یا زیاد نمیگردد مگر انکه خدا اگاهست ... خواهر برادر روزی دست خداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
زیاد طول نمی کشه که امریگا رو با خاک یکسان می کنیم پایه ی اول اقتصاد امنیت و اقتدار نظامی است
Iran (Islamic Republic of)
امیرمحمد
۱۴:۵۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
ایران ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
ما شاالله
-
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
الله اکبر
درود بر سربازان اسلام و ایران
-
امید
۱۲:۵۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
خداوند حق ، وعده های خداوند حق ، همیشه نور بر ظلمت پیروز است
فرموده رهبر شجاع و دینی محقق می شود انشا الله
Iran (Islamic Republic of)
مهدی عبدالهی
۱۲:۵۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
نتانیاهو من از طرف بچه های پایگاه امام حسن عسکری به شما میگویم بیجا کردید . مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
یکی از این موشکها رو باید به سمت نتانیاهو پرتاپ کرد
Netherlands
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر نتانیاهو
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۱۲:۲۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
ننگ بر اسرائیل جنایتکار خبیث
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
انشالله نابودی دشمنان اسلام . مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
دکتر آذر متین‌نژاد
۱۲:۱۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
جناب بنیامیـــن نتانیاهو
هنگام تهدید ایران و ایرانی، لطفاً اسامی زیر را به‌خاطر داشته باش.
شهــــاب، عمــــاد، زلزال، قــدر، قیــام، نازعات، سجّیل، کوثر.
Iran (Islamic Republic of)
شهاب اسدی
۱۱:۵۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم. صنایع دفاعی و اتمی خاطر اعتماد به دانش فنی متخصصین جوان کشور به این مرحله رسیده است.
ریشه مشکلات داخلی هم بدست جوانان غیور و غیرتمند حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۵۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
درود بر ایران و ایرانی . به امید رفع همه ی مشکلات. مبارکه. دیگه ثابت شده ما می توانیم. ولی باید بخواهیم و برنامه داشته باشیم.
Germany
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
درود بر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۱۱:۴۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
آخ نمیریم و خبر اصابت موشک ایرانی رو به مرکز تجمع شیطان پرستهای صهیونیست بشنویم.
زنده باد ایران
زنده باد اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
باید اسرائیل نابود شود
France
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۱:۴۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
درود بر سپاه اسلام،،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
انشالله نابودی دشمنان اسلام .
Iran (Islamic Republic of)
لبيك خامنه اي
۱۰:۵۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
اسراييل نابوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
خداکنه تروریست و اسرائیل نابود بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
سپاه قدس بیخ گوش تل اویو هست . فعلا سایه سربازان امام زمان رو بیشتراز موشکهامون حس میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
سلام هم وطن،امنیت بالاتر از همه نعمت هاست،اگر این تامین شد بقیه موارد بدنبالش می آید از جمله رونق اقتصاد،معیشت...
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۲:۵۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
دوستان به نظر شما نتایاهو شنابلد هست ؟ خدا کنه بلد نباشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
نتانیاهوی خبیث و جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۱۰:۴۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
نتانیاهو باید بمیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
درود بر ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
این وضعیت بد اقتصادی رو درست کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
وضعیت بد رو باید دولت درست کنه نه سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
وقتی تو انتخاب مون درست انتخاب نکردیم ،میشه این اقتصاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
گل گفتی دمتگرم
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۰:۰۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
ما بزنیم اونام میزنن فقط این وسط مردم نابود میشن!
Iran (Islamic Republic of)
مدال
۱۱:۱۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
ما کوبنده میزنیم
Iran (Islamic Republic of)
پرویز
۱۱:۳۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
ما بزنیم دیگه اونا وجود خارجی ندارن که بزنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
درسته
Germany
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
ما میزنیم و نابود میکنیم
Germany
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
امروز جنگ اقتصادی مهمتر است.
-
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
با موشک که نمیشه غذا درست کرد و خورد ، مردم نون ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
باید مسئولان وضعیت معیشت را درست کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
وقتی امنیت نباشه شکمت هم سیر نمیشه معیشتو باید دولت سر سامون بده امنیت وظیفه سپاه که خدا عمرشون بده وظیفشونو درست انجام میدن
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۴۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
ایول سپاه زنده بادسپاه
-
کیوان
۰۹:۲۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
انشالله نابودی دشمنان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
درود بر سپاه پاسداران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
اقتصاد و معیشت مردم خدا کنه درست بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
با سلام
برای من یک موضوعی قابل درک نیست؛ فاصله تهران تا مشهد حدود 900 کیلومتر است، اما فاصله مثلاً ماکو تا بخش اعظمی از جنوب روسیه را 1500 کیلومتر تعیین کرده، در حالیکه از ماکو تا نقطه یاد شده دستکم 4 تا 5 برابر تهران تا مشهد از نظر فاصله چشمی است لطفاً یکی این موضوع را توضیح داده و روشن نماید. با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
دوست عزیز شما فاصله زمینی رو حساب کردید.فاصله هوایی بسیار کمتر میشه.
Iran (Islamic Republic of)
رضوان
۰۹:۱۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
برادر فاصله زمینی بر اساس جاده هایی که پر از پیچ و خم ... هستند اما فاصله هوایی این طوری نیست.
-
حقانی
۰۹:۱۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
فاصله را از مرز بگیر عزیزم ، شما مرکز ایران نیستید.
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیمی
۰۹:۵۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
فاصله هوایی با زمینی خیلی با هم فرق دارد.
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۰:۲۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
فاصله تهران مشهد به دلیل عبور زمینی از شهر های مختلف و ‌پیچ های زیاد در نقشه به اون مقدار نوشته شده
و مسیر مستقیم نمی باشد در حالی که در مسیر مستقیم هوایی به مراتب کاهش خواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۰:۳۴ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
جناب خیلی دیگه مشکل دارین
از مرز ایران تا اون نقطه 1500کیلومتر هستش
-
حقانی
۰۸:۳۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
درود بر سپاه اسلام و کور باد آنکه نتواند دید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
انشالله دشمنان اسلام را نابود می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
من بیکارم
پول ندارم
-
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
چ ربطی داره ، هر کس وظیفه ای داره و این تیتر خبری هم به پیشرفت موشکی اشاره کرده و اگر بیکار نبودی که به این صفحه مراجعه نمی کردی . لطفا مشکلات خود را در صفحات ایده ها و مشاقل و اقتصاد پیدا کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
فرقش اینه اون جوون یبکار وامم بخواد بگیره بودجه ش نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
داداش مدرسه رفتی؟
مشاقل چیه؟

دوما اون بیکاره به این صفحه مراجعه کرده ولی خود شما مدیری که این صفحه رو میبینی کامنت میذاری؟

کاش میشد از نزدیک ببینمت شخصیت بانمکی داری
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۲:۳۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
ایرات نگیر مشاغل هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
بابا درک کنید تحمل کنید
Germany
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
نگران نباش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
«ایرات»؟!! عجبا، عجب فارسی رو پاس میداریم!
کجایید سعدی و فردوسی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
سلام ما هم همیشه از پیشرفت های موشکی کشور عزیزمان ایران خوشحالیم ، به مشکلات دیگه مردم هم بپردازین ، فکر کنم مشکلات خیلی جدی تری هست که میشه بهش پرداخت
Australia
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
الله اکبر زنده باد سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
الله اکبر زنده باد سپاه
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۷:۴۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
نابودی اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
وعده رهبر شجاعمان حتمیست انشا .... اسراییل در اینده نه چندان دور نابود خواهد شد.
آخرین اخبار