فرمانده پایگاه یکم هوانیروز کرمانشاه اعلام کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده، امدادرسانی هوایی به زائران اربعین حسینی به پایگاه هوانیروز ارتش واگذار شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امیر سرتیپ دوم خلبان حشمت الله آزادی فر فرمانده پایگاه یکم هوانیروز کرمانشاه گفت : هوانیروز کرمانشاه در راستای امدادرسانی هوایی به زائران اربعین حسینی پنج فروند بالگرد را در محدوده مرز مهران مستقر خواهد کرد.

وی افزود: براساس مسئولیتی که به ما واگذار شده است، در صورت بروز حوادث احتمالی، بالگرد‌های هوانیروز در قالب اورژانس هوایی برای امدادرسانی به مردم اعزام خواهند شد.

فرمانده پایگاه یکم هوانیروز توضیح داد: علاوه بر بالگرد‌هایی که در مهران مستقر می‌شوند، بالگرد‌های پایگاه یکم هوانیروز نیز در آماده باش کامل هستند تا در صورت نیاز به پرواز در آیند.

آزادی فر، به آمادگی هوانیروز برای انجام پرواز‌های برون مرزی نیز اشاره کرد و گفت: بالگرد‌های هوانیروز این آمادگی را دارند تا در صورت درخواست کشور عراق و صدور مجوز‌های لازم به منظور امداد رسانی به زائران اربعین حسینی حتی در خاک عراق عملیات انجام دهند.

به گفته وی، هوانیروز کرمانشاه طرح امدادرسانی به زائران را از یک هفته مانده به اربعین آغاز خواهد کرد و این طرح را تا بازگشت کامل زائران ادامه خواهد داد.

فرمانده پایگاه یکم هوانیروز کرمانشاه به امدادرسانی بالگرد‌های هوانیروز در زمان وقوع زلزله هم اشاره کرد و گفت: پایگاه یکم هوانیروز در همان ساعت‌های اولیه وقوع زلزله بیش از یک هزار و ۲۰۰ مجروح در قالب ماموریت‌های امدادی به مراکز درمانی منتقل کرد.



انتهای پیام/د

استقرار پنج فروند بالگرد در محدوده مرز مهران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.