ایران درگیر درمان جانبازان جنگ ناخواسته/ سیاستمداران قدرت طلب به فکر فروش اسلحه و انداختن ملت‌ها به جان هم هستند/ توجه به طب نظامی نشان دهنده اهمیت سلامت مردم / ارائه خدمات بهداشتی درمان به وسیله پزشکان ایرانی به اسرای زخمیوزیر بهداشت گفت: برخی سیاستگذاران با اهداف مادی به فکر فروش اسلحه، کسب درآمد و ایجاد جنگ بین ملت‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت امروز در مراسم چهارمین کنگره آسیا پاسفیک طب نظامی که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: امروز به روان همه افرادی که در راه آزادی جان خود را به عنوان نیروهای مستضعف یا غیرنظامی از دست داده درود می‌فرستم و بر شهیدان راه حق و آزادی در ایران که به خاطر حفظ استقلال و تمامیت ارزی و دفاع از اسلام به مقام والای شهادت رسیده درود می‌فرستم.

وی ادامه داد: کنگره طب نظامی 117 عضو دارد و این مسئله نشان دهنده توجه جامعه پزشکی به اهمیت خدمت رسانی به مصدومان و مجروحان جنگی و غیره است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه زیاده‌خواهی و افکارهای مادی برخی سیاست‌مداران و حامیان قدرت سیاسی، باعث ایجاد جنگ بین ملت‌ها و حتی قومیت‌های مختلف می‌شود، گفت: متأسفانه برخی از سیاستمداران تنها به فکر فروش اسلحه هستند.

کشور هنوز درگیر خدمت رسانی به مصدومان دفاع مقدس است

هاشمی ادامه داد: در تجربه هشت سال جنگ تحمیلی به کشورمان سابقه خدمت به مصدومان به وسیله پزشکان سابقه خدمت به مردم و مجروحان را داشته و هنوز کشور ما درگیر خدمت رسانی به جانبازان و مصدومان هشت سال دفاع مقدس است.

هاشمی ادامه داد: پزشکان به خاطر قسمی که خورده‌اند در هر شرایطی به آسیب دیدگان و مجروحان خدمت می‌کنند، به طوری که در جریان هشت سال دفاع مقدس جامعه پزشکی علاوه بر رزمندگان به متخاصمان و اسرای زخمی نیز خدمات خوب بهداشتی درمانی ارائه کرده‌اند.

وزیر بهداشت عنوان کرد: ایران تجربه خوبی در زمینه جراحی مختلف و طب اورژانس به مصدومان در هشت سال دفاع مقدس به دست آورده است و آمادگی انتقال همه تجربه‌های خود را به سایر کشورها دارد، ایران از جنگ ناخواسته آسیب‌هایی فراوان دیده است.

وی ادامه داد: ایجاد صلح و آرامش در میان کشورهای مختلف باعث پیشرفت بشر است و من امیدوارم که سیاستمداران به این نتیجه برسند که زمین و مزرعه برای همه ساکنان است و همه مردم می‌توانند از آنچه که بر روی این زمین است، برای تهیه مایحتاج خود استفاده کنند و همه چیز به اندازه کافی وجود دارد.

وی ادامه داد: امیدوارم سازمان ملل مکانی برای تبادل نظر بهتر همه مردم باشد و مجامعی مانند طب نظامی برای سلامت مردم در منازعات برنامه‌های خوبی را انجام دهند زیرا خود نیروهای مسلح نیز بخشی از مردم هستند.

وی یادآوری کرد: من امیدوارم تحقیقات و پژوهش بیشتر در خدمت پزشکان و آسیب دیدگان و از همه مردم قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار