دولت آمریکا در تلاش است محدودیت‌هایی را برای برگزاری تظاهرات در اطراف کاخ سفید و شهر واشنگتن اعمال کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت بوستون گلوب در مطلبی نوشت: ریاست جمهوری دونالد ترامپ با تظاهرات و اعتراضات گسترده ای همراه بوده است و تاکنون صدها هزار نفر از مردم در اعتراض به سیاست های وی تظاهرات برگزار کرده اند؛ اما هم اکنون دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در تلاش است برگزاری تظاهرات در مقابل قسمت شمالی کاخ سفید و تعدادی از اماکن دیگر را محدود و قوانینی را برای برگزاری اینگونه اعتراضات وضع کند.

بر اساس پیشنهاد «سازمان پارک های ملی» آمریکا، برگزاری هرگونه تظاهرات در قسمت شمالی کاخ سفید ممنوع است و گروه های مختلف برای برگزاری تظاهرات بدون کسب مجوز در این بخش محدودیت هایی دارند. افراد و گروه های تظاهرکننده ای که قانون شکنی کنند هم باید جریمه نقدی بپردازند.

در این طرح پیشنهادی، برگزاری هرگونه تظاهرات در مکان های نمادین واشنگتن مثل «نشنال مال» که در آن مارتین لوتر کینگ جونیور در سال 1963 در آنجا سخنرانی کرد، محدودیت دارد. این محدودیت همچنین شامل مکان های دیگری در واشنگتن مثل «میدان لافایت» در مقابل کاخ سفید و «خیابان پنسیلوانیا» در مقابل هتل بین المللی ترامپ هم می شود.

سازمان پارک های ملی مدعی شده است به منظور محافظت از اراضی، این پیشنهاد را ارائه کرده است و قصد دارد مکان و چگونگی برگزاری تظاهرات را به گونه ای که ارزش های فرهنگی و تاریخی این مکان ها حفظ شود، برای عموم مردم آشکار کند. این در حالی است که بیشتر مخالفان ترامپ این اقدام دولت او را اهانت به تظاهرکنندگان قلمداد کرده اند و آن را اقدامی برای سلب آزادی بیان برشمرده اند.

«رائول گریهلوا»، نماینده دموکرات آریزونا و «جرالد ندلر»، نماینده دموکرات نیویورک به همراه تعدادی دیگر از نمایندگان دموکرات در هفته جاری با ارسال نامه ای به «راین زینکی»، وزیر کشور آمریکا این طرح پیشنهادی را محکوم کردند. آنها در بخشی از این نامه نوشتند: «پارک های ملی باید به روی عموم مردم آمریکا برای برگزاری گردهمایی های مسالمت آمیز باز باشند. این طرح پیشنهادی می تواند عواقب فاجعه بار تضعیف آزادی بیان --که از جمله حقوق اساسی و اصلی یک فرد محسوب می شوند-- را به دنبال داشته باشد.

مدیر اجرایی سازمان «مشارکت برای عدالت مدنی» هم با اعلام مخالفت با این طرح گفت: دولت ترامپ نه تنها از لفاظی های شدید علیه تظاهرکنندگان استفاده می کند و این تظاهرات را غیرقانونی می داند، بلکه اقداماتی را برای سرکوب مخالفان و آزادی بیان به کار گرفته است.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار