تهيه كننده فيلم سينمايي "شيرتو شير" گفت: فيلمسازان براي ساخت فيلم هاي خود به قوانين متعهد شدند كه بايد همين قوانين را براي نمايش آثارشان نيز رعايت كنند.

سيد عليرضا سبط احمدي تهيه كننده فيلم سينمايي "شير توشير" به خبرنگار باشگاه خبرنگاران با وجود اينكه "شير توشير" از حضور در بخش مسابقه كنار گذاشته شد اما به سليقه هيات انتخاب احترام مي گذارم و با ايمان كامل و علم به اينكه اين فيلم اثري قابل طرح و فاخر در سينماي يكساله كشور محسوب مي شود به قوانين و مقرراتي كه در ابتدا پذيرفتم و آن را امضا نمودم احترام مي گذارم.

وي افزود: اطمينان دارم، انتخاب آثار براي حضور در بخش مسابقه سي امين فجر سينماي ايران، انتخاب سينماگران جشنواره اي نبوده و اميدوارم ريشه اين گزينش ها در ضعف بينايي هيات انتخاب خلاصه نشود كه اگر اينطور باشد هيات انتخاب نياز به اصلاح بيني دارند.

سبط احمدي اظهار داشت: من به عنوان يك تهيه كننده حاضر در سي امين جشنواره بين المللي فيلم فجر مي خواهم تا هيات انتخاب نسبت به معيار و اساس انتخاب خود به مردم و سينماگران پاسخگو باشد و به گونه اي بسته عمل نكنند چون اينگونه اقدامات نامحسوس در عرصه گزينش نشان دهنده حرفه اي نبودن اهالي هيات انتخاب است.

وي خاطرنشان كرد: با تمام اين مسائل بارها خواهم گفت، به قوانيني كه در ساخت" شيرتوشير" نسبت به آن متعهد شدم پايبندم و به سليقه هيات انتخاب احترام مي گذارم، اما فيلمم را در بخش "مهمان" شركت خواهم داد،‌چون خود را عضوي از پيكره جشنواره،‌سينما و فرهنگ اين مرزو بوم مي دانم،همچنين همه بايد با تعاون و همكاري يكديگر تلاش كنيم تا سي امين فجر سينماي ايران را با شكوهتر و عظيم تر از قبل برگزار كنيم.

همچنين اردشير ايران نژاد تهيه كننده فيلم سينمايي "خودزني" كه از نمايش در بخش مسابقه سي امين فجر سينما بازماند، گفت: هنوز حكم عدم حضور خودزني در بخش مسابقه را دريافت نكرده ام و با وجود اينكه اين اثر را متناسب با استانداردهاي لازم ساخته و به جشنواره رسانده ايم دليل عدم نمايش آن را در بخش مسابقه نمي دانم.

وي خاطرنشان كرد: "خودزني" به كارگرداني احمد كاوري فيلمنامه قوي با عنوان صريح دارد و با برداشتن آن از بخش مسابقه توسط هيات انتخاب اين فيلم در بخش آينه سينماي ايران به نمايش درخواهد آمد.

سيد محسن جاهد تهيه كننده فيلم سينمايي "اكباتان" كه اثرش در ليست 17 فيلم جامانده از بخش مسابقه سي امين جشنواره فيلم فجر است، گفت: ديررسيدن اين اثر به بخش داوري دليل اصلي بازماندن اين فيلم از بخش مسابقه سي امين فجر سينماي ايران بود.

وي افزود: بدليل كافي نبودن رافكات هاي ارائه شده اين اثر به جشنواره، اكباتان، از قرار گرفتن در عرصه قضاوت بازماند. در حاليكه معتقدم اين فيلم به كارگرداني مهرشاد كارخاني از فيلمنامه بسيار قوي اي برخوردار است كه اگر زمان كم نمي آورد حضورش در بخش مسابقه حتمي بود./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار