زنان و مادرانی زحمت کش که سالیان سال است با سختی ها روزگار را بدون گلایه و شکایت می گذرانند تا هیچ تند بادی ستون زندگی شان را نلرزاند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  ، در راه هراسیدن و از پای نشستن زیبنده زنان سرزمینم ایران نیست چون تا زمانی که جهان پا بر جاست نام مادر بر تارک جهان خلقت بزرگی خواهد کرد، تا همه بدانند زنان ما همان سخت کوشان عاشقی که مردوار بر ورق های تاریخ نشسته و طرحی نو از خود بر تن آن نوشته اند ، تا فریاد کنند آزادی و آزادگی زنان را ....

زنان ، فرشته صفتان بی ادعایی که گاه جور دوران زخم بر قامت سرو گونه اشان پدید آورده و وجودشان را سوزانده و خاکستر کرده است ؛ ولی هنوز هم آزادند و دوباره یا علی گویان به جلو خواهند رفت تا این بار تاریخ گواهی دهد که دوران این گل های زندگانی تا ابد ادامه خواهد داشت.

نحوه کار زنان در سالیان قبل

بحث هایی در مورد نحوه کار زنان سالیان سال است که مورد توجه قرار گرفته است .

در عرصه کار گویی این زنانند که گوی سبقت از همکار مرد خود گرفته و رو به سمت جلو خواهند رفت ؛ رونقی که در روستاها باعث شده تا هم نفس مردان بار زندگی و کار را بر دوش کشند و در شهرها گام به گام ، حتی جلو تر از مردان حرکت کنند .

بخشی از چرخ اقتصاد جامعه  بر شانه های زنان

برای پی بردن به جایگاه بانوانمان در اقتصاد و خصوصا در لحظه به لحظه زندگی پای صحبت های کارشناسانی نشستیم که سالیان سال است درباره این موضوع تلاش می کنند.

زنان ، تاثیر مستقیمی در پیشرفت و توسعه جامعه بر عهده دارند

 

لیلی محمدی روان شناس بالینی در این رابطه به خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،می گوید : جامعه انسانی متشکل از زنان و مردانی هستند که در روابط متقابل اجتماعی قرار گرفته و هر یک از دو جنس , در عین وابستگی متقابل به یکدیگر, نقش و کارکرد ویژه ای را به عهده گرفته اند.

بی تردید زنان به عنوان نیمی از جمعیت ، تاثیر مستقیمی در پیشرفت و توسعه جامعه بر عهده دارند .اشتغال زنان کمک به جبران بخشی از هزینه های زندگی و تاثیر آن بر ارتقاء سطح بهداشت , آموزش و استحکام یافتن خانواده از طریق نیازهای ضروری است .

بخشی از چرخ اقتصاد جامعه  بر شانه های زنان

وی می گوید : در واقع پولی که زنان بطور مشخص بدست می آورند ضامن سلامت و کمتر شدن فشار روحی را به دنبال خواهد داشت ؛ اشتغال زن یا درآمد حاصله آنها ، برعزت نفس شان تاثیر می گذارد واین تاثیر به خودی خود بر سلامت روانی هم موثر خواهد بود .

از طرفی؛ زنان شاغل گرفتار مشکلات دیگری نیز می شوند چرا که علاوه بر مشکلات زندگی خانوادگی , باید با مشکلات شغلی نیزدست و پنجه نرم کنند .

این روان شناس بالینی ضمن اشاره به مسئولیت زنان می گوید : زنان موظفند مسئولیت خانه و زندگی و فرزندان ,اعم از نگهداری بچه ها و آموزش و تربیت آنها خانه داری و آشپزی و انجام وظایف در قبال همسر و ... را خود به عهده بگیرند .

لیلی محمدی ادامه داد: زنان شاغل ، در محیط کار و در محیط زندگی به شرطی موفق خواهند شد که مسائل مربوط به اشتغال و وظایف مربوط به زندگی خانوادگی خود را مدیریت و کنترل کنند چون ادغام این دو یا بی توجه به یکی از آنها در طولانی مدت آسیب زا خواهد بود که برخی از آسیب ها قابل ترمیم نیست .

 آرزو شاه میوه اصفهانی مدیر بخش روانشناسی رویش درمورد زنان شاغل کار آفرین گفت : متاسفانه گاهی به دلیل خانم بودنمان در کارهایمان دچار محدودیت هایی خواهیم شد و آقا راحت تر از یک خانم می تواند تبلیغات را که اصل و اساس کارش است ، انجام بدهد و باعث گسترش آن بشود .

بخشی از چرخ اقتصاد جامعه  بر شانه های زنان


شاه میوه ادامه داد: برای باور کردنم و پیشرفت ، کارهای مردانه زیادی انجام دادم و گاهی وقت ها به اندازه چندین مرد کار می کردم تا به هدفی که داشتم برسم .

مرکزی را که با تمام سختی تاسیس کردم حفظش خواهم کرد و تلاش را بیشتر می کنم تا همچنان پابرجا بمانم و می دانم در حال حاضر چندین نفر به این کار نیازمند هستند و بیشتر زنانی که شبیه من مستقل بودن و پذیرفتن مسئولیت هایی را در خانواده به دوش می کشند ، مادرانی که برای امرار معاش باید هم پای همسرانشان کار کنند و مردهایی که مسئولیت زندگی را به عهده دارند و بگوییم زنانی که همدوش مردهایشان زیر بار چرخ اقتصاد محکم ایستاده اند .

بخشی از چرخ اقتصاد جامعه  بر شانه های زنان


مدیر بخش روانشناسی رویش درپایان افزود : در نهایت اینکه در شرایط فعلی زن و مرد تفاوتی ندارند واین زنان ها هستند که هم پای مردان وحتی بیشتر از آن ها کار کنند تا بتوانند چرخ زندگی را بچرخانند و ای کاش مردان سرزمینم این تلاش ها را می دیدند و ارج می نهادند زیرا تلاش زن ها به هیچ عنوان به معنای تسخیر جایگاه آنها و نشستن بر روی کرسی آن ها نخواهد بود !

امیدوارم که زن های سرزمین ایران ارزش های خودشان را بشناسند و بدانند اگر بخواهند و تلاش کنند خواهند توانست به همه چیزها برسند، مهم ارزشی است که خدا برایشان در نظر گرفته واز رویاهایشان دست نکشند ، قطعا هر پیروزی با رنج سختی به دست خواهد آمد .
زنان ما فولاد آب دیده کوره هایی شدند که بارها چکش خوردند و تحمل گداخته شدن را کردند ؛ پس خودتان را باور داشته باشید و در مسیر هدف و ارزشتتان تلاش کنید چون موفقیت در دامن مادر و زن ایرانی به وجود می آید . 

 

انتهای پیام/م

 

گزارش از رویا مردانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.