رئیس دانشگاه پیام نور از تحصیل ۴۰۰ هزار دانشجو در تمام مقاطع تحصیلی در کشور خبر داد.

تحصیل ۴۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور کشور/افزایش یک و نیم برابری ارائه تسهیلات به دانشجویان در سال جاری

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه در شیراز با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور، بزرگترین دانشگاه دولتی در کشور است، گفت: در حال حاضر حدود ۴۰۰ هزار دانشجو در ۳ مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در کشور در تمام سایر زیر رشته‌ها مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه با بیش از ۴ هزار عضو هیئت علمی در رشته‌های مختلف و ۱۰ هزار کارمند پشتیبان این سیستم دانشگاهی هستند، افزود: حدود ۵۰۰ مرکز واحد فعال در داخل کشور داریم که یک گستره ملی در مناطق محروم، مناطق مرزی و استراتژیک کشور است.

زمانی با اشاره به تحصیل حدود ۳ هزار دانشجو در واحد‌های بین الملل، ادامه داد: علاوه بر پتانسیل‌های داخلی در بیش از ۵۰ کشور مختلف مرکز واحد و نمایندگی داریم که در حقیقت فرصت ادامه تحصیل برای افرادی که دوست دارند در سیستم اموزشی ایران تحصیل کنند، فراهم شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور فارس با اشاره به اینکه چندین هزار محتوای الکترونیکی در سیستم این دانشگاه فراهم شده است، افزود: جایگزینی محتوای الکترونیکی به جای محتوای کاغذی را در اولویت خود قرار داده ایم.

وی در ادامه گفت: برای اینکه دانشجویان دغدغه پرداخت شهریه را نداشته باشند، از این رو تسهیلاتی را فراهم کردیم که دانشجویان می‌توانند از آن استفاده کنند.

به گفته زمانی، پیش از این یک صندوق بود که وام به دانشجویان می‌داد اکنون ظرفیت آن یک و نیم برابر شده است و به خاطر محدودیت این صندوق، با چند بانک صحبت شد که بانک انصار دستورالعمل اجرایی را صادر کرده و شهریه تمام دوران تحصیل را به شکل وام با بهره یک و چهار دهم درصد سود به دانشجو پرداخت می‌کند و دانشجویانی که به بانک می‌روند کارت مخصوص بانکی دریافت می‌کنند که به یک نفر ضامن برای اخذ این وام نیاز است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای خانواده‌های تحت پوشش و دانشجویان بی بضاعت را هم مواردی در نظر گرفته ایم که این افراد به بنیاد علوی معرفی می‌شوند و این بنیاد بلاعوض شهریه را پرداخت می‌کند، افزود: پیش از این دانشجویان برای تهیه کتاب مشکل داشتند و با اداره پست قرارداد بستیم و هر دانشجویی هر کتابی را بخواهد به شکل آنلاین وارد سایت می‌شود و با ۲۰ درصد تخفیف کتاب را تهیه می‌کند و کتاب سپس تحویل پست می‌شود و کتاب حداکثر تا سه روز بعد در آدرس ذکر شده، تحویل دانشجو می‌شود.

زمانی گفت: هر دانشجویی برای هر واحدی باشد، اما زمان امتحان به شهر دیگر می‌رود و کافی است که اطلاع رسانی کند که جابجا می‌شود و هر جا بخواهد امتحان می‌دهد، محل حوزه امتحانی وی را به آن محل تغییر می‌دهیم و از این رو رفت و آمد را برای دانشجویان حذف کردیم.

وی با اشاره به اینکه آمایش آموزش عالی مصوبه شورای انقلاب فرهنگی است در ماه رمضان امسال هم رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مسئله آمایش را پیگیری کردند، یادآور شد: دانشگاه پیام نور در ساختار، مراکز و واحد‌ها از اسفند ماه گذشته آمایش را راه اندازی کرده است و در این آمایش در حال مطالعه هستیم که برخی اختیارات را با نظارت کامل به منطقه‌های مختلف ارائه کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور با تاکید بر اینکه با این اتفاق ستاد مرکزی، ستاد چالاک و سیاست گذار می‌شود و واحد‌های استان قدرت مندتر ظاهر خواهند شد، تاکید کرد: فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر به مرکزیت شیراز، منطقه هفت پیام نور را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد دانشجوی خارجی را با نزدیک به سه هزار دانشجو هستند و افراد غیر ایرانی بیشتر در رشته‌های قرآنی به تحصیل مشغول هستند، تاکید کرد: در برخی از رشته ها، روز شنبه ۲۱ مهرماه، آغاز تکمیل ظرفیت این دانشگاه است.

زمانی با اشاره به برگزاری بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی پیام نور دوشنبه هفته آینده در کرمانشاه برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این دوره ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو دختر و پسر در ۶ محور جداگانه از هر سه مقطع شرکت می‌کنند.
انتهای پیام/ر

صحبت های رئیس دانشگاه پیام نور در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار