برخی هنگام پرداخت خمس گرفتار وسوسه‌های شیطانی و افکار اشتباه درباره روحانیون می‌شوند یا این باور غلط را بهانه‌ای برای جدا نشدن از اموال خود قرار می‌دهند.

شیطان چگونه با بدنام کردن روحانیون ما را از پرداخت خمس وا می‌دارد؟ +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پرداخت خمس یکی از واجبات مهم مالی است که دین اسلام برای مسلمانان تعیین کرده اما برخی با بهانه‌تراشی‌های گوناگون سعی در شانه خالی کردن از آن دارند.

یکی از این بهانه‌ها برچسب‌های نادرست و تهمت‌های ناروایی است که گاهی به روحانیون زده می‌شود و شیطان این موضوع را به عنوان دستاویزی برای سرپوش گذاشتن روی دلبستگی‌های مالی فرد در ذهن و روح او تزریق می کند تا این امر واجب انجام نشود. در حالی که حقیقت چیز دیگری است و ما نباید بگذاریم ابلیس با بهانه‌تراشی‌های این‌چنینی در مسیر صحیح ما سنگ بیاندازد یا اینگونه با تهمت زدن به دیگران و جا ماندن از وظایف تعیین شده در دین اسلام، به بیراهه‌ها منحرف شویم.

در این راستا حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی قمی  موضوع مورد بحث را با شرح جزئیات مورد بررسی قرار داده که با کمی تأمل در آن به حقیقت آنچه گاهی ما را از پرداخت خمس وامی‌دارد، پی ببریم.


بیشتر بخوانید:کدام عمل در گرمای سوزان قیامت سایه‌بانمان خواهد شد؟ +فیلم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
پرداخت خمس و زکات در بین تمام ادیان و حتی لائیک ها به نامها و اسم ها و راههای دیگری وجود دارد و همه اعتقاد دارند که چناچه بخشی از مال خود را صرف امور نیازمندان یا کمکهای انسان دوستانه نکنند بصورت اجبار و بدتر از مالشان میرود....
آخرین اخبار