وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باوجود ظرفیت سازی‌های خوب در حوزه سلامت کشور، کمبود نیرو مهم‌ترین مشکل مراکز درمانی و است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر قاضی زاده هاشمی وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در این دولت حدود ۲۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور ایجاد شد، ولی کادر درمانی و خدماتی مورد نیاز برای این ظرفیت فراهم نشده است. ‎

وی افزود: باوجود ظرفیت سازی‌های خوب در حوزه سلامت کشور، کمبود نیرو مهم‌ترین مشکل مراکز درمانی و علت اصلی نارضایتی مردم در این بخش است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در این دولت کادر درمانی و خدماتی مورد نیاز فراهم نشده، گفت: متاسفانه کمبود نیرو‌های درمانی باعث حجم زیادی از نارضایتی‌های مردم از وضیت بهداشت و درمان کشور شده، بخصوص این که در بخش تامین پرستار بشدت با کمبود نیرو مواجه هستیم.

وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که بیمارستان و تجهیزات درمانی خوبی در کشور اضافه و پزشکان خوبی نیز آموزش دیده و وارد مجموعه شده اند، افزود: در حال حاضر بشدت کمبود پرستار و نیرو‌های خدماتی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داریم که وجود آن‌ها حداقل باعث آرامش خاطر بیشتر بیماران و مراجعه کنندگان می‌شود.

وی گفت: این که اکنون ۱۰ تخت درمانی به یک پرستار محول و حقوق و مزایای آنان با تاخیر چند ماهه پرداخت شود، مناسب نیست.

قاضی زاده هاشمی گفت: بیمار بیش از آن که نیاز به دارو داشته باشد به محبت و مراقبت پرستار و کادر درمانی نیاز دارد و باید مشکل کمبود نیرو در حوزه سلامت را رفع کنیم.

وی درباره عدم حمایت بیمه‌ای از دارو‌های بیماران سرطانی گفت: تمامی دارو‌های بیماران شیمی درمانی مورد تایید انجمن آنکولوژی کشور تحت پوشش بیمه قرار دارد، ولی برخی افراد با وجود دارو‌های شیمی درمانی تولید کشور، تمایل دارند که مشابه‌های خارجی را استفاده کنند و دارو‌های خارجی تحت پوشش بیمه نیست.

قاضی زاده هاشمی افزود: دارو‌های این بخش پس از چندین سال مطالعه و آزمایش با استاندارد‌های سختگیرانه به مرحله تولید انبوه و استفاده رسیده اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز برای افتتاح دیگر طرح‌های بهداشتی و درمانی در شهرستان بابل، ساری و نکا حضور خواهد یافت.

انتهای پیام/آ

ایجاد ۲۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار