تشعشعات آنتن‌های تلفن همراه بی‎خطر است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تشعشعات آنتن‌های تلفن همراه بی‎خطر است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حسین فلاح جوشقانی در نشست با اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در شهرکرد گفت: امروزه وجود دکل‌های آنتن تلفن همراه (BTS) نگرانی‌هایی در مردم ایجاد کرده است که باید نسبت به بی‎خطر بودن تشعشعات این آنتن‌ها اطلاع‎رسانی شود.

وی اظهار داشت: مراکز علمی و دانشگاهی باید با همکاری رسانه‌ها و برگزاری همایش‌های علمی این موضوع را مورد بررسی کارشناسی قرار دهند تا مردم نسبت به مضر نبودن امواج آنتن‌های تلفن همراه اطمینان خاطر کسب کنند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همچنین با ارزیابی مطلوب زیرساخت‌های مخابراتی و فناوری اطلاعات در چهارمحال و بختیاری افزود: پوشش دهی تلفن همراه در برخی از روستا‌ها و محور‌های ارتباطی این استان قابل قبول نیست.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری هم در این نشست با تأکید بر توسعه دسترسی نقاط شهر‌ی و روستا‌یی استان به اینترنت و شبکه تلفن همراه گفت: پراکندگی سکونتگاه‌ها در برخی مناطق، خدمات رسانی در این زمینه را با مشکل مواجه کرده است، اما انتظار می‌رود اهتمام بیشتری نسبت به این موضوع به کار گرفته شود.

وی با بیان ضرورت توجه به ظرفیت‌های حوزه فناوری اطلاعات در رونق اشتغالزایی ادامه داد: این موضوع در چهارمحال و بختیاری مغفول مانده است و باید مسئولان اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهند.

گفتنی است؛ در این نشست، با بررسی مشکلات چهارمحال و بختیاری در اجرای طرح‌های حوزه فناوری اطلاعات، پیشنهادات لازم برای رفع این مشکلات و موانع ارائه گردید.

آنتن موبایل یا BTS همان ایستگاه فرستنده و گیرنده‌ای است که در نقاط مختلف شهر‌ها و جاده‌ها نصب شده و به کمک شبکه‌های سلولی آنها، آنتن دهی تلفن همراه صورت می‌گیرد.

برخی مطرح می‌کنند که چنین تشعشعاتی برای سلامت انسان مضر است، اما به گفته سازمان جهانی بهداشت WHO مدارک قابل استنادی مبنی بر خطرزا بودن این امواج در دسترس نیست و با رعایت استاندارد و ایجاد سیستم پایش، هیچ خطری متوجه افراد نمی‌شود.

انتهای پیام/خ

سفر معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شهرکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.